طرز تهیه نان سیمیت پوآچای خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه نان سیمیت پوآچای

طرز تهیه نان سیمیت پوآچای , دستور پخت نان سیمیت پوآچای

نان سیمیت یک نان سنتی ترکی است که از نوع نان های حجیم می باشد و در فر تهیه می شود. این نان به عنوان یک میان وعده یا وعده صبحانه یا عصرانه تهیه می شود. همچنین در شهرهای ترکیه سیمیت توسط دست فروش ها در خیابان به فروش می رسد. نان سیمیت پوآچای مانند سیمیت است با این تفاوت که داخل خمیر از پنیر پر می شود . همچنین روی آن را با ملاس و کنجد رومال کرده و در فر طبخ می کنند. این سیمیت ها بسیار خوشمزه است و می توان به عنوان شیرینی یا دسر در مهمانی ها تهیه و سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیمیت پوآچای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان سیمیت پوآچای
آب ولرم۱ استکان
شیر ولرم۱ استکان
روغن مایعنصف استکان
مایه خمیر۱ بسته معادل ۲۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
کره ذوب شده۱۰۰ گرم
سرکه۱ قاشق غذا خوری
آردشش و نیم استکان
مواد میانی
پنیر کاشار (جایگزین با پنیر کیبی یا موزارلا)به مقدار لازم
مواد رویه
ملاس یا عسل۴ قاشق غذا خوری
آبنصف پیمانه
کنجد۱ استکان

طرز تهیه نان سیمیت پوآچای

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه و مجلسی سیمیت پواچا در ابتدای کار، آب ولرم و شیر و خمیر مایه را با هم مخلوط کرده و می گذاریم ۵ دقیقه بماند. شکر و تخم مرغ و روغن و کره ذوب شده و سرکه و نمک را با هم درون یک کاسه مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط شیر را هم به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس آرد را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک خمیر نرم و لطیفی بدست آید. یک کاسه را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار می دهیم.

مرحله سوم

روی آن را به صورت کامل سلفون می کشیم و می گذاریم برای یک ساعت در جای گرم مانند آشپزخانه بماند تا به عمل آید و به خوبی پف کند و تقریبا دو برابر شود. در ادامه یک تابه مناسب بر می داریم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کنجد ها را درون تابه می ریزیم و با حرارت ملایم تفت می دهیم تا برشته و بو داده شود. سپس درون یک بشقاب می ریزیم و کنار می گذاریم. بعد از این که خمیر استراحت کرد، پف خمیر را گرفته و آن را چانه می کنیم.

مرحله پنجم

چانه ها را به صورت دایره ای باز کرده و پنیر را داخل آن قرار می دهیم و می بندیم و به آن شکل می دهیم. آب و ملاس یا عسل را درون یک کاسه با هم مخلوط کرده و خمیر را به آن آغشته می کنیم. سپس درون کنجد بو داده می غلتانیم.

مرحله ششم

یک سینی فر را برداشته و کف آن را چرب می کنیم. خمیر ها را کنار هم درون سینی می چینیم. سینی فر را به مدت ۲۰ دقیقه استراحت می دهیم تا کمی خمیر ها دوباره پف کند. سینی فر را در فر با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد و طلایی شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 19 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.