طرز تهیه نان سیمیت خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه نان سیمیت

طرز تهیه نان سیمیت شکلاتی مرحله به مرحله فیلم عکس بدون شیره انگور ساده خانگی مغزدار ویکی پدیا

نان سیمیت یک نان سنتی ترکی است که از نوع نان های حجیم می باشد و در فر تهیه می شود. این نان به عنوان یک میان وعده یا وعده صبحانه یا عصرانه تهیه می شود. همچنین در شهرهای ترکیه سیمیت توسط دست فروش ها در خیابان به فروش می رسد. این نان بافت پوک و توخالی دارد که وجود خمیر مایه باعث این بافت نرم لطیف می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیمیت در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان سیمیت
آب ولرمنصف لیوان
شیر ولرمنصف لیوان
روغن مایعنصف لیوان
مایه خمیر۱۰ گرم
تخم مرغ کوچک۱ عدد
شکر۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری سر صاف
آردبه میزان لازم حدودا ۴ لیوان
مواد رومال
شیره خرمانصف استکان
آب۱ لیوان
کنجد بو دادهبه مقدار لازم

طرز تهیه نان سیمیت

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه سیمیت در ابتدای کار، آب ولرم و خمیر مایه و شکر را درون یک کاسه کوچک با هم مخلوط کرده و کنار می گذاریم تا به عمل آید. اگر از سالم و تازه بودن خمیر مایه مطمئن باشیم می توان مستقیم درون مواد استفاده کرد

مرحله دوم

و نیازی به عمل آمدن ندارد. داخل کاسه همزن بقیه مواد به جز آرد را اضافه می کنیم. کمی از آرد را اضافه می کنیم. مخلوط می کنیم. سپس خمیر مایه پف کرده هم به آن اضافه کرده و در آخر بقیه آرد را کم کم اضافه کرده تا خمیر نرم و لطیفی بدست آید.

مرحله سوم

در این مرحله روی خمیر را به طور کامل با سلفون پوشانده و آن را یک ساعتی در جای گرم قرار می دهیم تا حجم آن دو برابر شود. بعد از این که خمیر استراحت کرد، پف خمیر را گرفته و آن را به ۲۰ قسمت تقسیم می کنیم و چانه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روی آن را با حوله یا پارچه تمیز می پوشانیم. در ادامه خمیر ها را به صورت لوله ای کشیده و شکل می دهیم. سپس از یک سر دو تا از خمیر ها را بهم می چسبانیم و می پیچیم و انتهای آن را هم به خوبی فیکس می کنیم.

مرحله پنجم

کنجد ها را درون یک تابه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و مرتب هم می زنیم تا تفت بخورد و بو داده شود. یک خمیر حلقه ای درست می شود. داخل یک کاسه، شیره و آب را با هم مخلوط می کنیم. خمیر را ابتدا داخل آن می گذاریم.

مرحله ششم

سپس به شیره آغشته می کنیم. سپس داخل ظرف کنجد بود داده می غلتانیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی می کشیم و نان ها را درون سینی قرار می دهیم. مجدد روی آن را با حوله پوشانده و ۲۰ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله هفتم

بعد از استراحت دوم، با کمک دست وسط حلقه های نون را بازتر می کنیم. فر را از قبل با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سینی فر را درون فر به مدت ۱۵ دقیقه قرار می دهیم تا سیمیت ها طلایی شود. یک کاسه آب درون فر قرار می دهیم تا نان ها لطیف شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 15 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه بیسکویت چای ایتالیایی ساده به روش کافه ای

طرز تهیه بیسکویت چای ایتالیایی ساده به روش کافه ای

طرز تهیه بیسکویت چای ایتالیایی بیسکویت چای ایتالیایی یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه کشور ایتالیا است که بین آن از مارمالادهای مختلفی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه کیک سیب و ماست خوشمزه و ساده با سس کاراملی

طرز تهیه کیک سیب و ماست خوشمزه و ساده با سس کاراملی

طرز تهیه کیک سیب و ماست کیک سیب و ماست یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای عصرانه پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه نان قهوه خوشمزه و مقوی برای عصرانه و صبحانه

طرز تهیه نان قهوه خوشمزه و مقوی برای عصرانه و صبحانه

طرز تهیه نان قهوه اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که قهوه جز روتین زندگی تان شده است، و یا از عطر آن لذت می برید این مطلب برای …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.