طرز تهیه کیک بالش پادشاه خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه کیک بالش پادشاه

طرز تهیه کیک بالش پادشاه ترکیه ای

کیک بالش پادشاه، یک کیک ساده و در عین حال جذاب است. پایه کیک آن یک کیک ساده وانیلی است که به راحتی در فر تهیه می شود. سپس یک شربت برای روی کیک تهیه می شود که روی کیک می ریزیند. همچنین از خامه فرم گرفته یا کرم شانتی برای فیلینگ کیک استفاده می شود. این کیک یک نوع کیک شربتی یا کیک مرطوب به حساب می آید که با کیک های دیگر متفاوت است. این کیک را می توان به عنوان عصرانه یا دسر برای مهمانی ها تهیه نمود. همچنین این کیک به عنوان کیک کافی شاپی قابل طبخ است، برای مشاهده آموزش کیک بالش پادشاه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک بالش پادشاه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان دو انگشت کمتر
آردیک و نیم لیوان
آب گرمیک چهارم لیوان
بکینگ پودردو و نیم قاشق چای خوری
وانیلکمی
مواد لازم برای شربت
شکردو و نیم لیوان
آبسه و نیم لیوان
مواد لازم برای فیلینگ
کرم شانتی۱ پاکت معادل ۷۵ گرم پودر خامه
شیر سرد۱ لیوان

طرز تهیه کیک بالش پادشاه

مرحله اول

برای مشاهده کیک بالش پادشاه ترکیه ای در ابتدای کار، شربت را درست می کنیم. برای این کار یک قابلمه بر می داریم و شکر و آب را درون آن می ریزیم. سپس روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. ۵ دقیقه که جوشید، از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا سرد شود.

مرحله دوم

در این مرحله دو کاسه مناسب بر می داریم. سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا کرده و هر کدام را درون یک کاسه مجزا قرار می دهیم. سفیده تخم مرغ را با ۱ پنس نمک مخلوط کرده و با همزن می زنیم تا به خوبی کف کند و حجیم شود.

مرحله سوم

در این مرحله به زرده تخم مرغ ها شکر را اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا با هم به طور کامل یکدست شوند. سپس آب گرم را هم اضافه کرده و باز هم می زنیم. تا کرم شود. سفیده را به زرده کم کم اضافه می کنیم و با لیسک با هم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس آرد و بکینگ پودر را با هم الک می کنیم و کم کم اضافه می کنیم و هم می زنیم. همزدن را دورانی انجام می دهیم تا پف کیک نخوابد. یک قالب به ابعاد ۲۴ در ۲۶ را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله پنجم

قر را از قبل در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کینیم. مایه کیک را به آرامی درون قالب می ریزیم و قالب را حدود ۳۰ دقیقه درون آن قرار می دهیم تا پخته شود. بعد از ۳۰ دقیقه مرتب پخت کیک را با خلال دندان چک می کنیم.

مرحله ششم

وقتی کیک کامل پخته شد، آن را از فر درآورده و صبر می کنیم تا از حرارت بیفتد و کمی خنک شود. در ادامه کیک را از قالب در آورده و از وسط نصف می کنیم. کرم شانتی یا پودر خامه را با یک لیوان شیر سرد درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله هفتم

سپس با همزن برقی آن قدر می زنیم تا مانند خامه فرم گرفته درآید. توجه داشته باشید که می توان به جای کرم شانتی و شیر، از خامه فرم گرفته استفاده کرد. وقتی کیک کامل سرد شد، شربت را به همه جای کیک می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله خامه را روی یکی از برش های کیک می مالیم. سپس برش دیگر را روی آن قرار داده و شربت باقی مانده را در همه قسمت های کیک رویی به صورت پخش می ریزیم. سپس با خامه فرم گرفته شده روی آن را تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 23 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.