طرز تهیه کیک گردویی خوشمزه و مخصوص به روش امریکایی

طرز تهیه کیک گردویی

طرز تهیه کیک گردویی امریکایی بدون فر با روکش شکلاتی رزا منتظمی کشمشی دارچینی

کیک گردویی یک کیک کامل و بدون تزیین به عنوان عصرانه یا دسر و کیک های کافی شاپی مورد استفاده قرار می گیرد. گردو روی کیک ریخته می شود که علاوه بر طعم خوشایندی که دارد با توجه به ویتامین ها و مواد معدنی موجود برای سلامتی مفید است. همچنین استفاده از شکر قهوه ای، این کیک را مقوی می کند. مواد تاپینگ روی کیک ریخته می شود که علاوه بر زیبایی که ایجاد می کند، بر اساس سلیقه های مختلف امکان کنار گذاشتن آن از روی کیک وجود دارد.

مواد لازم کیک گردویی
آرد1.5 پیمانه
نشاسته ذرت½ پیمانه
تخم مرغ3 عدد درشت
بکینگ پودر2 قاشق چایخوری
ماستدو سوم پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
شکر1 پیمانه
پودر هل1 قاشق چایخوری
مواد لازم تاپینگ
گردوی خرد شده1 پیمانه
کره25 گرم
خامه صبحانه2 قاشق غذاخوری
شکر1 قاشق غذاخوری
عسل1 قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک گردویی

مرحله اول

در ابتدای کار آرد سفید و نشاسته ذرت و بکینگ پودر را با هم سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم. یک کاسه متوسط بر می داریم. تخم مرغ را همراه با پودر هل و شکر با همزن می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله دوم

در این مرحله روغن مایع را به تخم مرغ اضافه کرده و مجددا با همزن می زنیم تا مخلوط شده و ه خوبی یکدست شود. در ادامه ماست را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر می زنیم. همزن را خاموش کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

سپس آرد و بکینگ پودر و نشاسته ذرت الک شده را به آرامی با مایع تخم مرغ مخلوط می کنیم تا یک دست شود. یک قالب گرد با قطر 23 سانت را برداشته و کف آن را کاغذ روغن پهن می کنیم. سپس مواد را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

فر را با دمای 180 درجه از قبل گرم کرده ایم. مواد کیک را به مدت 40 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد می گذاریم تا بپزد. قبل از نیم ساعت در فر را باز نکنید. بعد از آن هر چند دقیقه یک بار با سیخ چوبی امتحان کنید که تا کامل پخته شده باشد.

مرحله پنجم

یک قابلمه کوچک برداشته و کره و شکر قهوه ای و عسل و خامه را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا یک دست شود. بعد از این که مخلوط شروع به حباب زدن کرد، گردو را اضافه کرده و سی ثانیه هم می زنیم و سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

کیک را از فر خارج می کنیم. حال باید مواد تاپینگ را آماده کنیم و روی کیک بریزیم و مجددا به مدت 5 دقیقه داخل فر قرار دهیم. سپس کیک را بیرون گذاشته تا از دما بیفتد. از قالب به آرامی خارج کرده و برش می زنیم و در ظرف سرو قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.