طرز تهیه نان چریش خوشمزه به روش خراسانی با روغن دنبه

طرز تهیه نان چریش

طرز تهیه نان چریش بجنورد خوشمزه با روغن دنبه

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان چریش مانند نان های حجیم است با این تفاوت که فیلینگ آن، چریش و پیاز و روغن دنبه است. چریش یک سبزی معطر مربوط به خطه خراسان است که طرفداران زیادی دارد. این نان را می توان به تنهایی یا در کنار پنیر به عنوان عصرانه و یا در کنار غذاهای نانی و سوپ ها، برای وعده های ناهار و شام سرو نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان چریش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان چریش
آرد۳ پیمانه
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری سر پر
آب ولرمیک و نیم لیوان
شکر۱ قاشق غذا خوری سر خالی
روغن مایعیک و نیم قاشق غذا خوری
مواد میانی
سبزی یا چریشنیم کیلو
پیاز۱ عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم
روغن مایعکمی
روغن دنبه۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان چریش

مرحله اول

برای تهیه نان چریش در ابتدای کار یک کاسه کوچک برداشته و آب ولرم و خمیر مایه و شکر را با هم اضافه می کنیم. کمی مخلوط می کنیم. درب کاسه را می بندیم و کنار می گذاریم تا حدود ۱۰ دقیقه استراحت کند و خمیر مایه عمل آید.

مرحله دوم

سپس درون یک کاسه دیگر اضافه می کنیم. نمک و آرد را به آن اضافه کرده تا یک خمیر یک دست ایجاد شود. در ادامه خمیر را حدود ۱۰ دقیقه ورز می دهیم و درون یک کاسه قرار می دهیم و روی آن را می پوشانیم تا به مدت ۱ ساعت استراحت کند.

مرحله سوم طرز تهیه نان چریش

در این مرحله به آماده کردن مواد میانی می پردازیم. برای این کار، سبزی یا چریش ها را شسته و ریز خرد می کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس ریز خرد می کنیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن و روغن دنبه را اضافه کرده و می گذاریم تا داغ شود.

مرحله چهارم

برای روغن دنبه فقط کافی است به طور جداگانه، دنبه را ریز کرده و در تابه سرخ کنیم. روغنی که پس می دهد را روغن دنبه گویند. پیاز را درون تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس چریش را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اینکه کمی تفت خورد، درب تابه را می بندیم و حدود ۵ تا ۷ دقیقه زمان می دهیم تا پخته شود. سپس از روی حرارت بر می داریم تا از دما بیفتد. فر را در دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله ششم طرز تهیه نان چریش

سپس خمیری که استراحت کرده است را با چریش های پخته مخلوط کرده و با هم ورز می دهیم. سپس به مقدار دلخواه چانه گرفته و درون سینی فر قرار می دهیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می گذاریم تا بپزد. سپس ۲ دقیقه نیز گریل فر را روشن می کنیم تا روی نان ها طلایی شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 16 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.