طرز تهیه کراکر شور کنجدی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه کراکر شور کنجدی

طرز تهیه کراکر شور کنجدی خوشمزه حرفه ای به روش بازار

کراکر شور کنجدی یک نوع میان وعده است که طعم آن مانند کراکر های بازاری است. با این تفاوت که از مواد سالم و در فر تهیه می شود. این کراکر ها بسیار خوشمزه است و به عنوان خوراکی برای کودکان می توان تهیه نمود. همچنین در مادران بارداری که ویار شدید دارند، خوردن کراکر در صبح و هنگام بیدار شدن، باعث کاهش تهوع صبحگاهی در آن ها می شود. این کراکر ها را می توان در ظرف دربسته و در یخچال به مدت یک ماه نگهداری کرد.

مواد لازم کراکر شور کنجدی
کره۱۲۵ گرم
روغنیک چهارم پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
آب۴ قاشق غذا خوری
سرکه۳ قاشق غذا خوری
شکر دانه ریز۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
آرددو و نیم پیمانه
مواد رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
عسل۱ قاشق چای خوری
کنجدبه مقدار لازم

دستور پخت کراکر شور کنجدی

مرحله اول

برای تهیه کراکر شور کنجدی خوشمزه در ابتدای کار، کره را نیم ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا نرم شود. سپس یک کاسه بر می داریم. کره و روغن و تخم مرغ را درون آن می ریزیم و با همزن دستی می زنیم تا مخلوط شود.

مرحله دوم

در این مرحله شکر و نمک و سرکه و آب را اضافه کرده و مجدد مخلوط می کنیم تا به خوبی ترکیب شده و مواد یک دستی بوجود آید. سپس آرد را الک کرده و کم کم اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا یک خمیر نرمی بدست آید.

مرحله سوم

مقدار آرد مورد نیاز بین دو و نیم تا ۳ لیوان است که بسته به سنگینی آرد، این مقدار متفاوت است برای همین باید کم کم اضافه شود. تا جایی آرد را اضافه می کنیم تا به دست نچسبد. خمیر را درون کاسه قرار می دهیم و روی آن را می پوشانیم

مرحله چهارم

و حدود نیم ساعت می گذاریم تا استراحت کند. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. بعد روی سطح کار را کمی آرد می پاشیم و خمیر را روی سطح کار باز می کنیم و به صورت مستطیل باز می کنیم.

مرحله پنجم

یک کاسه کوچک برداشته و زرده تخم مرغ و عسل را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس قالب مخصوص کراکر را روی آن فشار می دهیم. اگر قالب نداشتیم می توان با چاقو به مستطیل های کوچک برش زد. کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

کاغذ روغنی را هم چرب می کنیم. سپس کراکر ها روی سینی فر می چینیم. و روی آن را کنجد می پاشیم. سپس سینی را درون فری که از قبل گرم شده، قرار می دهیم تا با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بپزد و طلایی شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی فر را از فر خارج کرده و حدود ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا از حرارت بیفتد. سپس کراکر ها را به آرامی از روی کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب می چینیم یا در ظرف دربسته در یخچال نگه داری کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 11 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.