طرز تهیه کیک آجیلی خانگی و خوشمزه به روش قنادی ها

طرز تهیه کیک آجیلی

طرز تهیه کیک آجیلی خانم احدی خانگی خوشمزه

کیک آجیلی یک کیک ساده با مخلوط مغز آجیل است که به عنوان عصرانه یا دسر و کیک های کافی شاپی مورد استفاده قرار می گیرد. طعم آجیل در کیک، علاوه بر این که طعم فوق العاده ای در کیک بوجود می آورد، مواد معدنی و ویتامین های زیادی را برای بدن تامین می کند و یکی از انواع کیک های مقوی است که می توان برای کودکان و نوجوانان در حال رشد تهیه کرد. این کیک نیاز به تزیین خاصی ندارد اما در صورت لزوم می توان با شکلات آب شده یا پودر قند آن را تزیین کرد.

مواد لازم کیک آجیلی
مغز آجیلبه مقدار لازم
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
روغن۱ لیوان
آب۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
آرد شیرینی پزی۳ لیوان

دستور پخت کیک آجیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک ساده و خوشمزه آجیلی ابتدا یک کاسه بزرگ بر می داریم. تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. در ادامه وانیل و شکر را اضافه کرده و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کل مواد کرم رنگ شود و حجم بگیرد.

مرحله دوم

در این مرحله روغن و آب را اضافه کرده و مجدد هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کرده سپس به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. مغز آجیل را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس یک قالب را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم. سپس مواد را درون قالب می ریزیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه از قبل گرم می کنیم. کیک را درون فر گذاشته و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کیک پخته شود.

مرحله چهارم

در مرحله آخر زمانی که کیک به طور کامل پخته شد، از فر خارج کرده و می گذاریم تا از حرارت بیفتد. سپس از قالب خارج می کنیم و در ظرف سرو قرار می دهیم. می توان کیک را به سلیقه خود با شکلات تخته ای آب شده یا پودر قند تزیین نمود.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 19 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.