طرز تهیه کیک فنجانی خانگی خوشمزه و مجلسی بدون فر و با فر

طرز تهیه کیک فنجانی

طرز تهیه کیک فنجانی یزدی کشمشی شکلاتی با فر فوری یزدی بدون فر رژیمی برای 10 نفر دو رنگ در مایکروفر شیرازی با ماست بدون فر

کیکی فنجانی یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی است که معمولا برای میان وعده استفاده می شود، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک فنجانی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ عدد کیک
آرددو سوم لیوان
شکریک سوم لیوان
تخم مرغ۱ عدد درشت
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری سر پر
شیر۵ قاشق غذاخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک فنجانی

مرحله اول

برای تهیه کیک فنجانی ابتدا شیر و تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ و یکسان شوند. برای شروع تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و در حدی که رنگش کرمی شود و پف کند هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا شیر را به همراه روغن مایع اضافه می کنیم و به حدی که مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم و به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو به دیگر مواد اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

اگر نمی خواهید کیک فنجانی شما کاکائویی باشد می توانید پودر کاکائو را حذف کنید و به جای آن ۱ قاشق غذاخوری سر پر آرد سفید اضافه کنید. در ادامه فنجان ها را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس کمی کنجد کف فنجان ها می پاشیم.

مرحله چهارم

حالا تا نصف فنجان ها را با مایه کیک پر می کنیم. درون یک قابلمه بزرگ به حدی آب می ریزیم که تا نصف ارتفاع فنجان ها آب بالا بیاید، سپس روی حرارت زباد قرار می دهیم تا آب سریع تر به جوش بیاید، پس از جوش آمدن آب حرارت را کم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا فنجان ها را داخل قابلمه می چینیم و روی درب قابلمه یک دم کنی تمیز قرار می دهیم. پس از ۲۰ دقیقه کیک ها را با خلال دندان تست می کنیم و اگر پخته بود از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم خنک شوند، بعد از فنجان ها خارج می کنیم.

نکات طرز تهیه کیک فنجانی

کیک فنجانی در فر

اگر می خواهید کیک فنجانی را در فر درست کنید باید از فنجانی استفاده کنید که تحمل دمای فر را داشته باشد، یا اینکه کلا مایه کیک را داخل قالب های کاپ کیک بریزید. برای پخت کیک فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد از ۱۵ دقیقه قبل روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

سپس قالب ها را داخل سینی فر می چینیم و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون فر در طبقه وسط قرار می دهیم تا بپزند. پس از ۲۰ دقیقه با خلال دندان چک می کنیم از کیک ها پخته بود، آنها را فر خارج می کنیم و پس اینکه کمی خنک شد از قالب خارج می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 31 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.