طرز تهیه کیک کدو سبز شکلاتی خوشمزه به روش فرانسوی

طرز تهیه کیک کدو سبز شکلاتی

طرز تهیه کیک کدو سبز شکلاتی خوشمزه

کیک کدو سبز یک کیک خوشمزه و مقوی است که مخصوصا برای بچه هایی که سبزیجات دوست ندارند، مفید است. مزه کدو سبز درون کیک آزار دهنده نیست و مزه و بافت خوبی به کیک می دهد. ترکیب کدو و شکلات چیپیسی، بافت جالبی به کیک می دهد. این کیک با توجه به وجود شکر قهوه ای و عسل و کدو، بسیار مقوی و سالم است. استفاده از پودر کاکائو تیره و نامرغوب، بافت و مزه کیک را خراب می کند. این کیک را می توان با شکلات آب شده تزیین و به عنوان عصرانه در کنار چای و قهوه سرو نمود.

مواد لازم کیک کدو سبز شکلاتی
آرد۱ و دو سوم پیمانه
پودر کاکائو۴۰ گرم
نمکیک سوم قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرینیک سوم قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع½ پیمانه
شکر قهوه ای½ پیمانه
عسلیک سوم پیمانه
پودر وانیل۱ قاشق چایخوری
کدو سبز رنده شده۲ پیمانه
چیپس شکلاتی۱ پیمانه

دستور پخت کیک کدو سبز شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک کدو سبز شکلاتی خوشمزه و مجلسی ابتدا کدو سبز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس با رنده ریز رنده می کنیم و کمی نمک به آن می زنیم و نیم ساعت کنار می گذاریم تا به خوبی استراحت کنند.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان کدوسبزها را با دست فشار می دهیم تا آب آن کامل گرفته شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد معادل ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن می کنیم تا گرم شود. یک قالب هم چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله در یک کاسه مناسب، آرد و پودر کاکائو و نمک و بکینگ پودر و جوش شیرین را با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس الک می کنیم و کنار می گذاریم. در یک کاسه دیگر، تخم مرغ ها را می شکنیم.

مرحله چهارم

وانیل و شکر قهوه ای به آن اضافه می کنیم و با هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شود. سپس عسل و روغن را هم اضافه می کنیم و می زنیم. مخلوط آرد و کاکائو را به مواد تخم مرغی اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شود.

مرحله پنجم

کدو سبز و چیپس شکلاتی را هم اضافه کرده و هم می زنیم تا یکنواخت مخلوط شود. اگر مایع خیلی سفت شد، کمی شیر به آن اضافه می کنیم. مایه را درون قالب چرب شده می ریزیم. سپس کمی شکلات هم روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

سپس به مدت ۶۵ تا ۷۵ ذقیقه داخل فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا بپزد. سپس قالب را از فر خارج کرده و یک ربع ساعت صبر می کنیم که خنک شود . سپس از قالب خارج کرده و برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 9 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.