طرز تهیه کیک صبحانه خوشمزه و پف دار به روش قنادی

طرز تهیه کیک صبحانه

طرز تهیه کیک صبحانه خوشمزه ساده  با پف زیاد بدون فر رضوی

امروز میخواهیم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک فوق العاده خوشمزه و آسان، آشنا کنیم. احتمالا اکثر شما کیک صبحانه را به یادداشته باشید، و طعم خوشمزه آن به خصوص با یک لیوان شیر زیر زبانتان باشد. همانطور که همه شما میدانید وعده صبحانه، یکی از مهمترین وعده های روز به شمار میرود و آغاز یک روز با صبحانه ای ویژه و خوشمزه انرژی لازم را برای ادامه آن به شما خواهد داد. همچنین شما میتوانید این کیک خوشمزه را همراه با یک لیوان چای داغ به عنوان یک میان وعده عصرگاهی تهیه نموده و در کنار عزیزانتان لحظات خوشی را به وجود آورید. کیک صبحانه، به دلیل طرزتهیه آسانی که دارد میتواند یک گزینه فوق العاده برای پذیرایی از مهمانانتان نیز باشد، به خصوص اگر آن را با چای و قهوه داغ سرو کنید.

مواد لازم کیک صبحانه
آرد سفید۲ لیوان
شکر¾ لیوان
روغن مایع½ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
شیر۱ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
کنجد، خلال بادام و پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک صبحانه

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه و ساده ابتدا میبایست تخم مرغ ها را شکسته و در کاسه ای بریزید. آن را به همراه شکر و مقداری وانیل خوب هم بزنید. پس از ۵ دقیقه هم زدن، به آن روغن و شیر را اضافه نموده و این بار فقط در حد مخلوط شدن، مواد را هم بزنید.

مرحله دوم

اضافه کردن وانیل به کیک، بوی تخم مرغ را از بین میبرد و عطر خوشی به کیک خواهد داد. در ادامه آرد را در ظرفی جدا دو یا سه مرتبه الک کنید. این کار باعث سبک شدن آرد خواهد شد و همچنین سرعت حجم گرفتن خمیر مایه را افزایش خواهد داد.

مرحله سوم

پس از اینکه آرد به خوبی الک شد آن را به همراه بکینگ پودر طی سه مرحله به مایه تخم مرغ اضافه نمایید و به آرامی هم بزنید. در ادامه یک کاغذ روغنی درون قالب کیک قرار دهید. سپس مایه کیک را به آرامی در قالب بریزید.

مرحله چهارم

میتوانید با خلال بادام و پسته و یا کنجد روی آن را تزیین نمایید. سپس قالب را درون فر از پیش گرم شده، قرار دهید. دمای فر بایستی ۱۸۰ درجه سانتیگراد باشد. پس از ۳۵ تا ۵۰ دقیقه کیک صبحانه شما آماده است، میتوانید آن را میل نمایید.

نکات تهیه کیک صبحانه

در صورتی که در هنگام ریختن آرد در مایه تخم مرغ، آرد گلوله گلوله شد شما میتوانید به کمک همزن برقی با دور کند به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه مواد را هم بزنید.

اندازه قالب لوف در این دستور ۲۵ در ۱۰ در نظر گرفته شده است.

به جای استفاده از کاغذ روغنی می توانید از روغن دست ساز جداکننده کیک نیز استفاده کنید.

این کیک خوشمزه را درصورتی که در منزلتان فر ندارید، میتوانید در یک قابلمه یا فر دستساز نیز تهیه کنید.

در صورتی که در منزل همزن برقی ندارید بایستی مواد را به مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خوب با یکدیگر ترکیب نمایید.

به یاد داشته باشید برای اینکه کیک به خوبی پف کند، بایستی حتما فر حدود ۲۰ دقیقه قبل از گذاشتن قالب در آن گرم شده باشد و حتی الامکان در زمان پخت کیک، درب فر بسته باقی بماند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 30 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.