طرز تهیه لوز نارگیلی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی بازاری

طرز تهیه لوز نارگیلی

طرز تهیه لوز نارگیلی دو رنگ رزا منتظمی با نشاسته خانم گلاور مامی سایت

لوز نارگیلی یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد و بدون فر تهیه نمود. گاهی مهمان سر زده به خانه ما می آید که نیاز است دسر یا شیرینی سریعی برای او تهیه دید. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه محسوب می شود. تخم مرغ نیاز ندارد و تنها برای پخت شهد آن حرارت لازم است و نیازی به فر و تجهیزات خاصی ندارد. می توان با جایگزین کردن پودر بادام و پودر پسته شیرینی های متنوعی تهیه و در کنار هم سرو نمود.

مواد لازم لوز نارگیلی
پودر نارگیل2 پیمانه
شکر½ پیمانه
پودر هلنوک قاشق چایخوری
آب¼ پیمانه
جوهر لیمونوک قاشق چایخوری
آرد سفید¼ پیمانه
گلاب3 قاشق غذاخوری
خلال پستهبه مقدار کافی

دستور تهیه لوز نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه لوز نارگیلی خوشمزه ایتدا یک تابه بر می داریم و شکر و آب و گلاب و پودر هل و جوهر لیمو را به آن اضافه کرده و روی شعله ملایم قرار می دهیم تا شکر آب شود. بعد از 5 دقیقه آن را هم می زنیم تا شکر به طورکامل حل شود.

مرحله دوم

سپس 15 دقیقه با شعله کم می گذاریم بجوشد تا غلیظ شود. در ادامه از روی حرارت بر می داریم تا سرد شود. پودر نارگیل را داخل میکسر یا غذا ساز ریخته تا کمی ریز شود و به روغن بیفتد. یک کاسه بر می داریم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر نارگیل را درون آن می ریزیم. در ادامه شهد را کم کم اضافه کرده و با دست مخلوط می کنیم تا یک خمیر منسجم به دست آید. حالا کمی با نوک انگشتان دست ورز می دهیم تا به روغن بیفتد.

مرحله چهارم

در این مرحله کف ظرف مربعی را با یک پلاستیک پوشانده و مواد خمیری را درون آن صاف می کنیم. در ادامه وقتی مواد صاف و یک دست شد کمی پودر نارگیل روی آن ریخته و با چاقو به صورت لوزی یا مربعی برش می زنیم.

مرحله پنجم

مغز پسته خرد شده را روی آن می پاشیم و کمی با دست فشار می دهیم تا پسته ها کمی درون لوز فرو رود. به مدت دو ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. از ظرف جدا کرده و درون ظرف سرو می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 27 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.