طرز تهیه نان قهوه خوشمزه و مقوی برای عصرانه و صبحانه

طرز تهیه نان قهوه

نان قهوه , نان خوشمزه با قهوه , طرز تهیه نان قهوه

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که قهوه جز روتین زندگی تان شده است، و یا از عطر آن لذت می برید این مطلب برای شماست. نان قهوه، شاید برای اولین بار باشد که اسم این نان به گوش تان می خورد. این نان با ترکیبی از قهوه و خوشمزه ترین مواد شیرینی پزی تهیه می شود و انتخابی فوق العاده و خاص برای یک بعدازظهر زمستانی است. پیشنهاد ما این است که برای یک بار هم که شده تجربه لذت بخش پخت نان را در زندگی تان داشته باشید و چه عالی که اولین انتخاب تان برای پخت، این نوع خاص و متفاوت از نان باشد. قطعا اطرافیان و نزدیکان خود را با پخت این نان شگفت زده می کنید. به شما این اطمینان را می دهیم که با پخت این نان خوشمزه، عطر و طعم وسوسه انگیز آن شما را برای پخت مجدد مجاب خواهد نمود. برای دلپذیرتر کردن یک روز سرد زمستانی خوب است که این نان را در کنار قهوه و یا چای داغ میل نمایید. همچنین اگر جز افرادی هستید که ساعاتی را برای مطالعه، یا کار کردن اختصاص داده اید بشقابی نان قهوه در کنار وسایل کارتان می تواند انرژی شمارا برای ادامه فعالیت تامین نماید و احساس لذت بخشی به شما ببخشد. برای تهیه این نان قهوه متفاوت و خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم نان قهوه
آرد نان2.5 پیمانه (320 گرم)
مایه خمیر فوری5 گرم (1.5 قاشق چایخوری)
شکر30 گرم (2 قاشق غذاخوری)
نمک½ قاشق چایخوری
شیر گرم220 میلی لیتر
کره هم دمای محیط2 قاشق غذاخوری
کره سرد10 تکه 10 گرمی
مواد روی نان
تخم مرغ1 عدد
پودر قهوه1 قاشق غذاخوری
آب2 قاشق غذاخوری
کره نرم شده65 گرم
شکر70 گرم
آرد شیرینی پزی60 گرم

طرز تهیه نان قهوه

مرحله اول

برای تهیه نان قهوه ابتدا آرد نان را یک یا دوبار الک کرده و در ظرفی بریزید و سپس روی هرگوشه آن ، نمک، شکر و مایه خمیر را به فاصله از یکدیگر بپاشید. سپس تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و وسط آرد را گود نمایید.

مرحله دوم

در مرحله دوم، شیر گرم را به مواد اضافه نموده و آن را هم بزنید، پس از آنکه مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند، کره را اضافه نمایید و شروع به ورز دادن کنید. ( ورز دادن با دست: 20 دقیقه- ورز دادن با دستگاه: 5 دقیقه)

مرحله سوم

پس از ورز دادن نهایتا باید خمیری لطیف و نرم به دست بیاورید. در این مرحله خمیر را در ظرفی که از قبل چرب شده است، قرار دهید و روی آن را بپوشانید تا حجمش دوبرابر گردد. پس از حجم گرفتن، پف خمیر را کاملا بگیرید.

مرحله چهارم

سپس خمیر را به ده قسمت تقسیم کنید، ابتدا قسمت ها را با وردنه باز نمایید تا هوای آن کاملا خارج گردد سپس مجددا جمع کرده و گرد کنید. (چانه بگیرید) به مدت 15 دقیقه روی خمیر را با پلاستیک و پارچه بپوشانید و به آن استراحت دهید.

مرحله پنجم

در مرحله پنجم، چانه ها را به نوبت یکی یکی باز نموده و داخل آن کرده بگذارید و دوباره جمع و گرد کنید. مواد را در سینی بچینید و روی آن را به مدت 30 دقیقه بپوشانید. کره را به همراه شکر به خوبی مخلوط کرده تا به رنگ کرم در بیاید.

مرحله ششم

سپس تخم مرغ هم زده را در دو یا سه مرحله اضافه نموده و مجددا هم بزنید. به آرامی مخلوط قهوه و آب را اضافه کنید و با مواد مخلوط نمایید. ( به یاد داشته باشید که از قبل آب را با قهوه بایستی مخلوط نمایید)

مرحله هفتم

در این مرحله در نهایت آرد را به آن اضافه نموده و به خوبی هم بزنید تا مایه ای کمی غلیظ تر از مایه کیک به دست آید. در ادامه مواد میانی را داخل قیف ماسوره یک بار مصرف قرار دهید و سر آن را با قیچی کمی ببرید.

مرحله هشتم

سپس آن را به صورت دایره وار روی خمیرها بریزید تا سطح آن را کاملا بپوشاند. سپس آن را داخل فر با درجه 180 قرار دهید. پس از 15 دقیقه نان قهوه خوشمزه شما آماده است، میتوانید آن را به همراه خانواده میل نمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 19 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.