طرز تهیه بامیه ترکی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه بامیه ترکی

طرز تهیه بامیه ترکی ترکیه ای خانگی آسان با آرد سمولینا xvc jidi fhldi jv d

بامیه ترکی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. بامیه ترکی شباهت زیادی به بامیه ما ایرانی ها دارد، البته بامیه ایرانی به صورت تکه های کوچک تهیه می شود، ولی بامیه ترکی به صورت یک مارپیچ و در تکه های بزرگ در روغن سرخ می شود. نکته دیگر اینکه بامیه ترکی معمولا بیش از بامیه ایرانی سرخ می شود و به همینن دلیل بافت آن کمی خشک تر و ترد تر است. بامیه ترکی یکی از سنتی ترین شیرینی ها کشور ترکیه است که به دلیل محبوبیت زیادی که دارد در دکه های کوچک یا روی سینی در کنار خیابان به فروش می رسد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بامیه ترکی
تخم مرغ2 عدد
شیر1 لیوان
ماست1 لیوان
آرد سفید4 لیوان
آرد سمولینا2 قاشق غذاخوری
روغن مایع½ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
آب لیمو ترش1 قاشق مرباخوری
شربت بار2 لیوان

دستور پخت بامیه ترکی

مرحله اول

برای تهیه بامیه ترکی خوشمزه ابتدا مواد داخل یخچال اعم از تخم مرغ ها، شیر، ماست را 30 دقیقه زودتر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا با دمای محیط سازگار شوند.تخم مرغ ها را داخل پیاله ای می شکنیم.

مرحله دوم

سپس در صورت سالم بودن داخل کاسه ای می ریزیم و بیکینگ پودر را به آرد و آرد سمولینا اضافه می کنیم و همراه با وانیل به مواد می افزاییم. در ادامه شیر را به همراه ماست، روغن مایع و آبلیمو  اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس با همزن دستی همگی مواد را کاملا مخلوط می کنیم تا خمیر یکدست و لطیفی داشته باشیم.داخل کاسه ای را چرب می کیم و خمیر را داخل ان قرار می دهیم و روی آن را با سلفون یا پارچه ای می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا آنرا در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا استراحت کند. سپس قابلمه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن سرخ کردنی به صورت شناور داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود.

مرحله پنجم

خمیر را داخل قیف می ریزیم و روغن که داغ شد به صورت حلقه ای خمیر را داخل روغن می اندازیم و اجازه می دهیم تا با میه ها پف کنند و سرخ شوند.با میه ها را داخل روغن با قاشق بر می گردانیم تا هر دو طرف آن یکدست سرخ شود.

مرحله ششم

بعد از سرخ شدن آن ها را داخل توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافه شان خارج شود. در صورتی که توری فلزی در دسترس نداشتیم می توانیم بامیه ها را روی دستمال حوله ای قرار دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

مرحله هفتم

بعد داخل شربت بار سرد می گذاریم تا کاملا شربت جذب بامیه ها شود و با کفگیر دارای سوراخ بامیه ها را از داخل شربت بیرون می آوریم و کمی تکان می دهیم و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.نوش جان

نکات تهیه بامیه ترکی

شربت بار

شربت بار یکی از شربت های پر مصرف در تهیه انواع شیرینی ها می باشد که می توانیم آنرا به صورت اماده از فروشگاه ها تهیه کنیم. البته در صورتی که تمایل دارید این شربت را در منزل تهیه کنید، توصیه می کنیم آموزش زیر را مشاهده نمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 3 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.