طرز تهیه کباب کوبیده در توری خوشمزه روی گاز یا منقل زغال

طرز تهیه کباب کوبیده در توری

طرز تهیه کباب کوبیده در توری روی توری گاز با توری

کباب کوبیده در توری یکی از انواع روش های پخت کباب کوبیده است که در جاهایی که محدودیت داریم روش مناسب و خوبی است. این کباب خوشمزه را می توانیم در زمان های که سیخ پهن در دسترس نداریم درست کنیم. ظاهر این کباب خوشمزه پس از پخت شباهت زیادی به کباب تابه ای دارد و طعم آن کاملا شبیه به کباب کوبیده بازاری می باشد. این کباب خوشمزه را می توانیم در زمان هایی که در مسافرت هستیم با کمترین مواد تهیه کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با پورتال تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 5 نفر
گوشت گوسفندی1 کیلوگرم
پیاز3 عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کباب کوبیده در توری

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده در توری ابتدا گوشت گوسفندی را چرخ می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز آب گرفته را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانیم کمی سماق قرمز به همراه زعفران دم کرده نیز به مایه کباب اضافه کنیم.

مرحله سوم

حالا با دست مواد را به مدت 10 تا 15 دقیقه ورز می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند. در ادامه درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و حداقل به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد منقل ذغال را به صورت یکدست روشن آماده می کنیم، سپس مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم. حالا دو سمت توری فلزی را با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که اگر توری فلزی را با روغن چرب نکنیم در پایان کباب به توری می چسبد. در ادامه مایه کباب را روی توری پهن می کنیم و آنرا با قطر کمتر از یک سانتی متر به صورت یکدست روی توری پخش می کنیم.

مرحله ششم

حالا توری را می بندیم و آنرا به آرامی روی منقل قرار می دهیم. پس از اینکه کباب به خوبی خودش را گرفت، توری را به صورت یکنواخت هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا مایه کباب به صورت کاملا یکدست کباب شود.

مرحله هفتم

در صورت تمایل برای اینکه کباب کوبیده لذیذتر شود، می توانیم مقداری کره روی آن بمالیم. در پایان توری را باز می کنیم و کباب را به صورت یک تکه روی ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 11 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.