طرز تهیه خوراک لوبیا و جو خوشمزه و مخصوص به روش رژیمی

طرز تهیه خوراک لوبیا و جو

طرز تهیه خوراک لوبیا و جو رژیمی خوشمزه برای لاغری

خوراک لوبیا و جو یکی از انواع غذاهای خوشمزه رژیمی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این خوراک خوشمزه شباهت زیاد به خوراک لوبیا چیتی دارد، با این تفاوت که در این خوراک به جای قارچ از جو استفاده می شود و به همین دلیل این خوراک دارای کالری کمتری می باشد. از این خوراک خوشمزه می توانیم به عنوان یک غذای مناسب برای کاهش وزن نیز استفاده کنیم، به دلیل اینکه این غذا دارای فیبر زیادی می باشد و می تواند باعث سیری طولانی مدت شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی رژیمی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا چیتی۱ لیوان
جو پوست کنده½ لیوان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
کره۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و آویشنبه مقدار کافی

دستور پخت خوراک لوبیا و جو

مرحله اول

برای تهیه خوراک لوبیا و جو رژیمی ابتدا جو را داخل کاسه ای می ریزیم و روی آن مقداری آب می ریزیم و کنار می گذاریم تا به مدت حداقل ۱۲ ساعت خیس بخورد و در این مدت در صورت امکان ۲ الی ۳ مرتبه آب آن را تعویض می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله لوبیا چیتی را نیز در کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی لوبیاها آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۲۴ الی ۱۲ ساعت خیس بخورند و چندین مرتبه در مدت زمان خیس خوردن آب ان را عوض می کنیم.

مرحله سوم

سپس جو و لوبیا را به طور جداگانه آبکش می کنیم و هر کدام را داخل قابلمه ای مجزا می ریزیم و تا نصف قابلمه آب می ریزیم و در قابلمه را می گذاریم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا به مرور زمان پخته شوند.

مرحله چهارم

پس از حدودا ۲ ساعت به لوبیاها سر می زنیم و از آن تست می کنیم به احتمال زیاد  پخته شده اند و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. اما جو مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا کاملا پخته شود اجازه می دهیم تا آن نیز کاملا بپزد.

مرحله پنجم

وقتی جو نیز به طور کامل پخته شد، پیاز را پوست می گیریم و می شوییم، سپس با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل آن می اندازیم و اجازه می دهیم کره به طور کامل ذوب شود.

مرحله ششم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود و طعم خامی آن گرفته شود، سپس پیاز رنده شده را به همراه مقداری آویشن، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

حالا لوبیا و جو پخته شده را به همراه آب آن ها به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا خوب خوراک جابیافتد و آویشن را نیز به خوراک اضافه می کنیم.خوراک لوبیا و جو غلیظ که شد از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مورد نظر می ریزیم و با نان نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 3 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.