طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی خوشمزه و ساده به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

طرز تهیه شیرینی گردویی با سفیده بدون فر رزا منتظمی با مایکروفر xvc jidi advdkd  t  d  vn dd

شیرینی پفکی گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پفکی گردویی
پودر قند۷۵ گرم
زرده تخم مرغ۳ عدد
پودر هل¼ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش¼ قاشق چایخوری
وانیل۱ پنس
آرد سفید۱ قاشق چایخوری
گردوی نیم کوب شده۱۰۰ گرم
پودر پستهبرای تزیین

دستور تهیه شیرینی پفکی گردویی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مرنگ گردویی ابتدا زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر قند داخل یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم و با همزن برقی به اندازه ای می زنیم ( حدودا ۵ دقیقه ) تا رنگ مواد سفید و کشدار شود.

مرحله دوم

در این مرحله آبلیمو ترش را همراه با پودر هل به مواد می افزاییم (لیمو برای اینکه طعم شیرینی ها خیلی شیرین نشود اضافه می شود می توانید حذف کنید) و با همزن برقی در حدی مواد را ترکیب می کنیم که فقط با هم یکدست و مخلوط شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را نیز در صورت تمایل در این مرحله اضافه می کنیم (برای ضخیمتر شدن شیرینی است که می توانید حذف کنید) و همزن را کنار می گذاریم و گردوهای نیم کوب شده را به مایه اضافه می کنیم و با قاشق مایه را مخلوط می کنیم تا گردو در تمام مایه شیرینی پخش شود.

مرحله چهارم

سپس سینی فر را خارج می کنیم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۳۰ الی ۱۵۰ سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.کف سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم و از مایه شیرینی با قاشق چای خوری بر می داریم و روی کاغذ روغنی می ریزیم.

مرحله پنجم

مایه شیرینی را با فاصله حدودا ۲ سانتیمتر به همین شکل می ریزیم و با کف قاشق کمی روی مایه را فشار می دهیم تا کمی پهن شوند و روی آن ها کمی پودر پسته می ریزیم، سپس سینی را داخل فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت حدودا  ۱۵ دقیقه پف کنند و کمی حجم آن ها بیشتر شود. پس از اینکه شیرینی ها به طور کامل پخته شدند وسط آن ها کمی شل است، که این موضوع جای نگرانی ندارد

مرحله هفتم

چون بعد از اینکه کاملا سرد شدند این مسئله حل می شود و شیرینی ها ترد و تو خالی می شوند. شیرینی ها را با پالت از کاغذ روغنی به آرامی جدا می کنیم و در ظرف در بسته و خشک و خنک قرار می دهیم. نوش جان

3.4/5 - (14 امتیاز)
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 28 آبان 1399
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.