طرز تهیه شیرینی دادلی خانگی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی دادلی

طرز تهیه شیرینی دادلی با پیمانه تابه ای معصومه رسولی آشپزخانه کوچک من خانم گلاور حکیمیه xvc jidi advdkd nhngd

شیرینی دادلی یکی از انواع شیرینی ها خوشمزه و فانتزی است که معمولا برای عید نوروز تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی دادلی
روغن صاف۸۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
پودر قند۹۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد قنادی۳۰۰ گرم
پودر هل¼ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای۵۰ گرم

دستور پخت شیرینی دادلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی دادلی خوشمزه ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود، سپس کره را به همراه پودر قند و روغن داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به اندازه ای مخلوط می کنیم که پوک شود، سپس زرده تخم مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر هل را نیز اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. پس از اینکه خمیر جمع شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند.

مرحله سوم

در صورتی که زمان کافی نداشته باشیم می توانیم مرحله استراحت خمیر در یخچال را حذف کنیم، البته قرار دادن خمیر در یخچال باعث می شود که شیرینی ها پس از پخت ترک بر ندارند و در نتیجه ظاهر زیباتری داشته باشند.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر استارحت کرد انرا با نوک انگشتان کمی ورز می دهیم تا نرمتر شودف البته توجه داشته باشید که ورز دادن زیاد خمیر باعث می شود که روغن پس بدهد که این عمل در نتیجه باعث خشک شدن شیرینی ها پس از پخت می شود.

مرحله پنجم

در این مرحله با دست چونه های بسیار کوچک اندازه فندق درشت می گیریم و با فاصله داخلی سینی می چینیم، سپس وسط شیرینی ها را با یک شی گرد مثل نی نوشابه گود می کنیم (در صورتی که قالب داشته باشیم کار راحت تر می شود)

مرحله ششم

ما برای تهیه این شیرینی از قالب گل استفاده کردیم که خودش وسط شیرینی چال ایجاد می کرد. پس از اینکه قالب زدن شیرینی ها به پایان رسید فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را در طبقه وسط قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حدود ۲۰ دقیقه زمان برای پخت شیرینی ها نیاز است، پس از اینکه شیرینی ها پختند، اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند سپس آنها را جمع می کنیم. حالا شکلات تخته ای را به همراه کمی روغن مایع به روش بن ماری ذوب می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه شکلات ذوب شد، آنرا داخل یک قیب یک بار مصرف می ریزیم و حفره وسط شیرینی ها را پر می کنیم و اجازه می دهیم شکلات سفت شود. در پایان شیرینی ها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 7 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/fatima_moeni

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.