طرز تهیه سوهان خانگی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی قم

طرز تهیه سوهان

طرز تهیه سوهان کاشمر کاشان ورقه ای در منزل صنعتی زعفرانی حلوایی بدون فر xvc jidi s ihk

سوهان یکی از انواع شیرینی ها سنتی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ مثل چای سرو می شود از سوغاتی های بسیار معروف شهر قم است، برای مشاهده آموزش طرز تهیه سوهان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سوهان
آرد جوانه گندم۲ قاشق سوپخوری
آرد سفید۱ قاشق سوپخوری
شکر۲۱۰ گرم
کره۱۶۰ گرم
عسل۲ قاشق غذاخوری
بادکا۱٫۵ قاشق غذاخوری
گلاب½ پیمانه
زعفران دم نکرده½ قاشق چایخوری
هل½ قاشق چایخوری

دستور تهیه سوهان

مرحله اول

برای تهیه سوهان سنتی ابتدا یک فویل را روی میز قرار می دهیم و روی آن را با استفاده از قلمو و کمی روغن کاملا چرب می کنیم. آردجوانه گندم را به همراه آرد سفید داخل قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس مواد را مداوم تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود.سپس حرارت را ملایم می کنیم و گلاب و شکر را به آردها می افزاییم و مداوم تفت می دهیم تا جوش بزند و کره را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا مجددا به جوش بیاید.

مرحله سوم

سپس عسل را به همراه گلوکز، هل و زعفران دم نشده را اضافه می کنیم و همگی مواد را مخلوط می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه به طور مداوم به هم زدن ادامه می دهیم.چون نبابد به روغن بیافتد برای همین از هم زدن دست نمی کشیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت زمان گفته شده مواد را با قاشق تست می کنیم اگر کمی سفت شده بود به طوری که به راحتی از قابلمه جدا می شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و مواد را روی فویل چرب شده به صورت پخش می ریزیم.

مرحله پنجم

اگر تمایل داشتید روی آن پسته یا بادام می ریزیم (می توانید در آخر پخت مغزیجات را داخل خود مایه سوهان بریزید) و گوشتکوب را چرب می کنیم و روی مایه سوهان می کوبیم و صبر می کنیم تا سوهان سرد شود.نوش جان

نکات طرز تهیه سوهان

روش تهیه بادکا در منزل

بادکا یا گلوکز مایع را می توانیم به صورت آماده از فروشگاه های لوزام قنادی تهیه کنیم. البته برای راحتی کار و صرفه جویی در هزینه ها می توانیم گلوکز را به سادگی در منزل درست کنیم. برای مشاهده آموزش طرز تهیه گلوکز مایه در منزل روی لینک زیر کلیک نمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 22 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک گل محمدی شیک و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کیک گل محمدی شیک و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کیک گل محمدی کیک گل محمدی یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه کیک اسفناج کیک اسفناج یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چیشی …

طرز تهیه کوکی هلویی خوشمزه و لاکچری مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه کوکی هلویی خوشمزه و لاکچری مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه کوکی هلویی کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.