طرز تهیه گلوکز مایع خانگی به روش بازاری برای انواع شیرینی

طرز تهیه گلوکز مایع

طرز تهیه گلوکز مایع گلوکز سفید گلوکز قنادی شیرینی با گلوکز مایع گلوکز مایع برای بامیه xvc jidi  g  c lhdu

گلوکز یکی از انواع مواد پر مصرف در صنایع شیرینی پزی است که در تهیه انواع شیرینی ها و شربت های مخصوص شیرینی پزی استفاده می شود. گلوکز که با نام بادکا هم شناخته می شود برای تهیه شیرینی ها معروفی مانند گز، سوهان، انواع کیک و شیرینی استفاده می شود. بافت گلوکز چسبنده است و هیچ گونه بویی ندارد و ظاهر ان شباهت زیادی به عسل دارد. گلوکز برای براق شدن شربت های مخصوص شیرینی پزی هم گزینه مناسبی است و می تواند باعث زیباتر شدن شیرینی ها شود. گلوکز مایع را می توانیم از فروشگاه ها تهیه کنیم یا اینکه یا استفاده از دستور آنرا در منزل درست کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم گلوکز مایع
شکر1 لیوان
آب سرد¾ لیوان + 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری
به جای آب لیمو ترش می توانیم از نوک قاشق چایخوری جوهر لیمو استفاده کنیم.

دستور تهیه گلوکز مایع

مرحله اول

برای تهیه گلوکز مایع حرفه ای ابتدا شکر را داخل تابه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آب سرد را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بدون هم زدن مایه به جوش بیاید. اگر هم بزنیم گلوکز در نهایت تیره می شود.

مرحله دوم

زمانیکه به جوش آمد صبر می کنیم تا شکرها حل شوند و آنوقت آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و همین طور بلافاصله 2 قاشق غذاخوری آب سرد را نیز می افزاییم و با قاشق کمی مواد را هم می زنیم تا لیمو در مواد حل شود.

مرحله سوم

بعد اجازه می دهیم تا با حرارت بسیار ملایم به مدت 20 دقیقه بجوشد تا به غلظت مورد نظر برسد. پس از گذشت 20 دقیقه باید غلظت گلوکز را تست کنیم، برای این منظور چند قطره از گلوکز بر می داریم و داخل آب سرد می ریزیم.

مرحله چهارم

اگر گلوکز به محض ریختن در آب حل شد یعنی هنوز به زمان نیاز دارد تا به غلظت مطلوب برسد و اگر داخل آب حل نشد و به صورت یک قطره درن آب باقی ماند یعنی غلظت گلوکز به حد مطلوب رسیده است و تقریبا آماده است.

مرحله پنجم

در این مرحله تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.گلوکز بعد از خنک شدن سفت می شود.گلوکز را داخل شیشه مورد نظرمان می ریزیم و درب آن را می گذاریم تا ماه ها می توانید گلوکز داشته باشید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 15 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.