طرز تهیه سوهان کنجدی ساده خوشمزه و مخصوص در خانه

طرز تهیه سوهان کنجدی

طرز تهیه سوهان کنجدی با شیره خرما بدون شکر با ارده با شکر سرخ قالبی نرم کالری xvc jidi s ihk  k nd

سوهان کنجدی یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سوهان کنجدی
کنجد۱ لیوان
شکر۱ لیوان
کره۲۵ گرم

دستور پخت سوهان کنجدی

مرحله اول

برای تهیه سوهان کنجدی خوشمزه ابتدا کنجدها را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه کنجدها را تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهند. در این مرحله مراقب باشید کنجدها نسوزند.

مرحله دوم

در این مرحله کنجدهای بو داده را کنار می گذاریم، سپس شکر را داخل تابه می ریزیم و با حرارت ملایم زمان می دهیم تا شکرها به طور کامل آب شوند. در این مرحله نباید اصلا شکرها را برای آب شدن هم بزنیم.

مرحله سوم

هر چند لحظه یک بار تابه را تکان می دهیم تا شکرها جا به جا شوند. پس از ایبکه شکرها طلایی شدند می توانیم آنها را کمی مخلوط کنیم. پس از اینکه تمام دانه های شکر حل شدند، کره را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با سرعت شکر ذوب شده و کره را ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه کنجد بوداده را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا کاملا نرم شوند. اگر بیش از ۲ دقیقه مواد را مخلوط کنیم سوهان سفت می شود.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب را با فویل می پوشانیم، سپس سوهان را روی سینی پخش می کنیم و به سرعت با پشت قاشق چرب شده آنرا به طور یکدست صاف می کنیم. در ادامه با چاقوی اره ای یا پیتزا بر آنرا برش می زنیم.

مرحله ششم

در ادامه زمان می دهیم تا سوهات کاملا سفت و شکننده شوند، سپس به راحتی سوهان ها را از هم جدا می کنیم و داخل یک ظرف مناسب می ریزیم. حتما سوهان کنجدی را در یخچال در ظرف درب بسته باید نگهداری کنیم.

 

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/fateme.d67
مطالب مرتبط
روش درست کردن فر دست ساز خانگی با قابلمه روی گاز

روش درست کردن فر دست ساز خانگی با قابلمه روی گاز

روش درست کردن فر دست ساز در این آموزش روش درست کردن فر دست ساز را آماده کرده ایم که برای بانوانی که فر ندارند مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه نان نارگیلی خانگی خوشمزه و مخصوص به روش یزدی

طرز تهیه نان نارگیلی خانگی خوشمزه و مخصوص به روش یزدی

طرز تهیه نان نارگیلی نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. و …

طرز تهیه قرابیه آرد گندم، یک شیرینی بسیار ساده و خوشمزه

طرز تهیه قرابیه آرد گندم، یک شیرینی بسیار ساده و خوشمزه

طرز تهیه قرابیه آرد شیرینی قرابیه آرد یکی از انواع شیرینی های ساده و بسیار خوشمزه بین المللی است. برای شکیل تر شدن این شیرینی خوشمزه می توانیم از گاناش های رنگی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.