طرز تهیه سالاد مرغ و کاهو خوشمزه و مجلسی رستورانی

طرز تهیه سالاد مرغ

طرز تهیه ساندویچ سالاد مرغ و کاهو مجلسی ساده خوشمزه xvc jidi shghn lvy

سالاد مرغ یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد کامل
هویج۲ عدد متوسط
کنسرو ذرت۱ لیوان
کاهو۱ عدد کوچک
ماست۱ لیوان
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
خیار شور۴ عدد متوسط
پودر سیر و آویشنبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و روغنبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد مرغ

مرحله اول

برای تهیه سالاد مرغ مجلسی ابتدا سینه مرغ را تمیز می کنیم و استخوان های انرا خارج می کنیم، سپس سینه مرغ را به صورت نگینی یا نواری خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری روغن به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و آویشن به مرغ اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا گوشت مرغ طعم دار شود. در ادامه روی درب ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم دار شود.

مرحله سوم

برای طعم دار کردن مرغ به دلخواه می توانیم از مواد متنوعی مثل آب لیمو ترش نیز استفاده کنیم. پس از اینکه مرغ به خوبی طعم دار شد، انرا از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، تکه های گوشت مرغ را در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله هویج را به صورت رشته ای درشت با رنده یا کارد خرد می کنیم و داخل کاسه جادار و مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کاهو را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه کنسرو ذرت به کاسه سالادخوری اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. در ادامه به سراغ آماده کردن سس سالاد می رویم.

مرحله ششم

برای تهیه سس سالاد، سس مایونز را به همراه ماست و آب لیمو ترش داخل یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس خیارشور را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به کاسه سس اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا به دلخواه مقداری فلفل سیاه و ادویه های دیگر به سس اضافه می کنیم، سپس سس را به سالاد اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در پایان سالاد را سلفون کشی می کنیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 14 آبان 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه خورش گوجه سبز فوق العاده خوشمزه و ترش با مرغ

طرز تهیه خورش گوجه سبز فوق العاده خوشمزه و ترش با مرغ

طرز تهیه خورش گوجه سبز خورش گوجه سبز یکی از خورش های فصلی و خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی در ادامه …

طرز تهیه خوراک ماهی با سس پرتقال خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه خوراک ماهی با سس پرتقال خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه خوراک ماهی با سس پرتقال خوراک ماهی با سس پرتقال یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این خوراک خوشمزه علاوه بر …

طرز تهیه گشنیز کباب خوشمزه و مخصوص به روش اصلی آذری

طرز تهیه گشنیز کباب خوشمزه و مخصوص به روش اصلی آذری

طرز تهیه گشنیز کباب گشنیز کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه نوعی کوفته است که …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.