طرز تهیه سوتلاچ شیر برنج خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه سوتلاچ

طرز تهیه سوتلاچ بدون فر سوتلاچ چیست دسرهای ترکیه ای شیر برنج ترکیه ای با نشاسته ذرت خامه

سوتلاچ یکی از انواع غذاهای خوشمزت ترکیه ای است که به عنوان دسر هم سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی آنلاین همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر
شیر۱ لیتر
کره۱۰۰ گرم
شکر۱ لیوان
آرد برنج۱ فنجان
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری

دستور پخت سوتلاچ

مرحله اول

برای تهیه سوتلاچ ترکیه ای ابتدا یک لیوان از شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه شیر و شکر را به خوبی هم می زنیم تا شکر به طور در شیر حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله باقیمانده شکر را به همراه وانیل درون یک قابلمه جداگانه ترکیب می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را اضافه می کنیم و آنرا نیز با شیر ترکیب می کنیم. در ادامه مخلوط شیر و شکر را کم کم به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مواد را به مدت ۱۰ دقیقه به صورت مداوم هم می زنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در همین حین آرد را به همراه کره درون یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تفت دادن آرد را تا زمانی که طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود تفت می دهیم، سپس مخلوط آرد و کره را به قابلمه اضافه می کنیم. حالا مجددا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه آرد به طور کامل درون شیر حل شد، قابلمه را کنار می گذاریم. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس مایه شیر برنج را درون ظرف های کوچک سرامیکی می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری آب سرد درون سینی فر می ریزیم و ظرف های حاوی شیر برنج را درون سینی فر می چینیم. پس از اینکه فر به طور کامل گرم شد، سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیر برنج آماده شود.

مرحله هفتم

زمانی که روی سوتلاچ کاراملی شد آماده است. باید آنرا از فر خارج کنیم و اجازه می دهیم با دمای محیط یکسان شوند. حالا سوتلاچ را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم، سپس با مواد دلوخاه تزیین کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 11 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.