طرز تهیه کمپیر سیب زمینی خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه کمپیر

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی بدون فر گوشت با مایکروفر تنوری در خانه کومپیر ترکیه ای استانبولی کبابی  l dv

کمپیر یکی از انواع غذاهای خوشمزه ترکیه ای است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد متوسط
کره۵۰ گرم
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
کالباس۲۰۰ گرم
سوجوک یا سوسیس۱۰۰ گرم
خیارشور۲ عدد
ذرت۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کمپیر سیب زمینی ترکیه ای ابتدا فر را با دمای ۲۴۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم و خشک می کنیم، در ادامه یک لایه کاغذ روغنی دور سیب زمینی ها می پیچیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک لایه فویل آلومینیومی هم دور سیب زمینی ها می پیچیم و آنها را داخل سینی فر می چینیم. در ادامه سینی فر را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و به مدت یک تا دو ساعت زمان می دهیم تا سیب زمینی ها مغز پخت شوند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که هر چقدر سیب زمینی های بزرگتری استفاده کنیم زمان بیشتری برای پخت نیاز دارند. در ادامه مواد داخل سیب زمینی ها را اماده می کنیم، برای این منظور سوسیس و کالباس را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خیارشور را هم به صورت نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه پخت سیب زمینی ها به پایان رسید، وسط سیب زمینی ها یک شکاف ایجاد می کنیم، سپس با قاشق داخل سیب زمینی را له می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری پنیر پیتزا، کره و ادویه داخل سیب زمینی می ریزیم و با قاشق مخلوط می کنیم تا به خورد سیب زمینی برود. در ادامه سوسیس، کالباس و خیار شور خرد شده را به همراه کنسرو ذرت روی سیب زمینی می ریزیم و با سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 17 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/tuffychef

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.