طرز تهیه کیک ارده و شیره انگور خانگی خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه کیک ارده و شیره انگور

طرز تهیه کیک شیره انگور سیمای خانواده اسفنجی و ارده شف طیبه xvc jidi  d  advi hk  v

کیک ارده و شیره انگور یکی از انواع کیک های سنتی و خوشمزه ایرانی است که معمولا برای عصرانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شیره و ارده
شیره انگور۱ پیمانه و ۲ قاشق غذاخوری
ارده۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱٫۵ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
کره۳۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو¼ پیمانه
بکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک ارده و شیره

مرحله اول

برای تهیه کیک شیره انگور خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن مایه کیک برای گرم شدن فر معطل نشویم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل داخل یک کاسه مناسب با همزن می زنیم.

مرحله دوم

تخم مرغ ها را باید در حدی هم بزنیم که حجیم شوند، سپس کره هم دمای محیط را به همراه روغن مایع و شیره و ارده به کاسه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا با هم کاملا یکدست و مخلوط شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه پودر کاکائو و بکینگ پودر مخلوط می کنیم، سپس دو مرتبه الک می کنیم و به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم. حالا مواد را با لیسک در حدی که با هم یکدست شوند مخلوط می کنیم و از هم زدن بیش از حد مایه کیک خودداری می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و کف آنرا با روغن جدا کننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و چند مرتبه محکم به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی درون مایه کیک خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه کیک را با خلال دندان چک می کنیم، اگر پخته بود آنرا خارج می کنیم و با مواد دلخواه تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 7 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/yummi.taste

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.