طرز تهیه کیک انجیر خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک انجیر

طرز تهیه کیک انجیر خوشمزه و ماست رژیمی پای کاپ کیک شف طیبه xvc jidi  d  hk dv

کیک انجیر یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای میان وعده تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک انجیر
انجیر تازه۵ عدد
آردحدود ۲٫۵ فنجان
تخم مرغ۳ عدد
شکر½ فنجان
وانیل۱ قاشق چایخوری
روغن½ پیمانه
آب½ پیمانه
شیر½ فنجان
پودر نارگیل۴ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
ماست½ فنجان

دستور پخت کیک انجیر

مرحله اول

برای تهیه کیک انجیر خوشمزه ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا رنگش روشن شود، سپس شیر را به همراه روغن اضافه می کنیم و در حدی که مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ماست و پودر نارگیل را اضافه می کنیم و مجددا در حدی که مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم، سپس دو مرتبه الک می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس قالب های کاپ کیک را با کپسول کاغذی یا روغن جدا کننده کیک چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه دو سوم حجم قالب ها را با مایه کیک پر می کنیم و یک انجیر ورقه شده هم روی مایه کیک قرار می دهیم، سپس قالب ها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کاپ کیک های انجیر اماده شوند.

مرحله پنجم

در صورتی که بخواهیم کیک را به صورت یک تکه و بزرگ درست کنیم، ابتدا یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی با روغن جداکننده کیک پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار محکم به سطح کار می کوبیم.

مرحله ششم

در این مرحله انجیرهای اسلایس شده را آردی می کینم و روی مایه کیک به ترتیب می چینیم، سپس کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا اماده شود، به دلیل اینکه حجم کیک بیشتر است باید حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر بماند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 6 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/l.firuze
مطالب مرتبط
طرز تهیه بیسکویت اوریو خوشمزه و خانگی با طعم کاکائویی

طرز تهیه بیسکویت اوریو خوشمزه و خانگی با طعم کاکائویی

طرز تهیه بیسکویت اوریو بیسکویت اوریو یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه خارجی است که با این دستور می توانیم آنرا در منزل با قیمت بسیار مناسب تری درست کنیم، برای مشاهده …

طرز تهیه کیک خیس قابلمه ای خوشمزه و فوری شکلاتی

طرز تهیه کیک خیس قابلمه ای خوشمزه و فوری شکلاتی

طرز تهیه کیک خیس قابلمه ای کیک خیس یکی از کیک های مدرن است که جدیدا طرفدارانی پیدا کرده است. کیک های خیس را به صورت شکلاتی تهیه می کنند و با …

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خوشمزه و مجلسی به روش بازاری

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خوشمزه و مجلسی به روش بازاری

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی شیرینی ناپلئونی یکی از انواع شیرینی های تَر خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. همچنین …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.