طرز تهیه چکدرمه خوشمزه و مخصوص رستورانی به روش ترکمنی

طرز تهیه چکدرمه

طرز تهیه چکدرمه برای دو نفر بدون گوشت با مرغ شکم پر در تهران گنبد کاووس با گوشت گرگان xvc jidi   nvli

چکدرمه یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان گلستان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ترکمنی در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
پیاز۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۴ عدد متوسط
کشمش پلویی (اختیاری)½ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت چکدرمه

مرحله اول

برای تهیه چکدرمه ترکمنی ابتدا گوشت گوسفندی را کمی بزرگتر از گوشت خورشتی خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می دهیم تا گوشت ها رنگشان تغییر کند و به خوبی سرخ شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه گوشت را سرخ کردیم، آنرا از قابلمه خارج می کنیم، سپس پیاز را به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. پیاز را چند دقیقه تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه ادویه ها با پیاز یکدست شدند، رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس گوشت سرخ شده را نیز به قابلمه بر می گردانیم و با دیگر مواد کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و پس از رنده کردن به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا مواد روغن بیندازند و آب اضافی موجود در قابلمه تبخیر شود، سپس ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت ها به طور کامل بپزند. در همین حین برنج را با آب ولرم و کمی نمک می خیسانیم. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت آنرا از قابلمه خارج می کنیم و کمی نمک اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله برنج خیسانده شده را به قابلمه اضافه می کنیم تا در آب موجود در قابلمه به صورت کته پخته شود. زمانی که آب موجود در قابلمه کشیده شد، گوشت را روی برنج می چینیم و در صورت نیاز کمی آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا درب قابلمه را می گذاریم تا برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طور کامل بپزد. در همین حین کشمش را نیز با کمی روغن تفت می دهیم. در پایان غذا را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه کشمش و گوشت تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 11 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/rama_life_style

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.