طرز تهیه استانبولی پلو خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه استانبولی پلو

طرز تهیه استانبولی پلو مجلسی , استانبولی پلو با گوشت , استانبولی پلو با مرغ و لوبیا سبز , xvc jidi hsjhkf gd  g

استانبولی پلو یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه را به دلخواه می توانیم با گوشت مرغ، گوشت قرمز و حتی بدون گوشت برای گیاهخواران تهیه کرد. این غذای خوشمزه را در شهرهای مختلف کشور با مواد بسیار متنوعی درست می کنند که شما هم می توانید از مواد غذایی مورد علاقه خود در این غذا استفاده کنید، برای مشاهده آموزش آشپزی و طرز تهیه استانبولی پلو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
سینه مرغ۵۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
سیر۲ حبه
لوبیا سبز۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه استانبولی پلو

مرحله اول

برای تهیه استانبولی پلو ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۱ عدد پیاز، ۲ لیوان آب و مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا مرغ به خوبی بپزد. پس از اینکه مرغ پخت آنرا به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را تا جایی ادامه می دهیم تا پیاز با زردچوبه کاملا یکدست شود.

مرحله سوم

در ادامه سیر را رنده می کنیم و به همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ شود و طعم خامی اش گرفته شود. در ادامه لوبیا سبز را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

لوبیا سبز را در حدی تفت می دهیم که کمی سرخ شود، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و پس از یک دقیقه تفت دادن تابه را کنار می گذاریم. برنج را نسبت به نوع ان می خیسانیم سپس یک قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم.

مرحله پنجم

مقداری نمک داخل آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. حالا برنج را داخل قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا نرم شود، زمانی که دانه های برنج نرم شد و مغز ان کمی سفت بود باید برنج را آبکشی کنیم.

مرحله ششم

در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن داخل قابلمه می ریزیم. حالا به سلیقه خود نان لواش و سیب زمینی ورقه ای برای ته دیگ قرار می دهیم سپس برنج آبکش شده را با مخلوط لوبیا سبز مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا برنج مخلوط شده را روی ته دیگ می ریزیم و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. در ادامه سیب زمینی را به صورت حبه ای خرد می کنیم و با کمی زردچوبه و روغن تفت می دهیم.

مرحله هشتم

در پایان مرغ را به همراه سیب زمینی کمی تفت می دهیم تا سرخ شود. می توانیم سیب زمینی را خرد کنیم و بدون تفت دادن لا به لای برنج بگذاریم تا به صورت آبپز بپزد. در پایان پس از اینکه برنج دم کشید آنرا داخل دیس می کشیم و با مرغ و سیب زمینی تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 13 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پاتلیجان کباب خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه پاتلیجان کباب خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه پاتلیجان کبابی پاتلیجان کباب که با نام کباب پاتلیجان هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار محبوب و پرطرفدار در کشور ترکیه است. این غذای خوشمزه از ترکیب بادمجان و …

طرز تهیه پیده پیتزایی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه پیده پیتزایی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه پیده پیتزایی پیده پیتزایی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فست فودی محسوب می شود که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه زرشک پلو با رول مرغ شکم پر خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه زرشک پلو با رول مرغ شکم پر خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه زرشک پلو با رول مرغ شکم پر زرشک پلو با رول مرغ شکم پر یکی از انواع غذاهای لاکچری رستورانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.