طرز تهیه شیرینی ساوارین خوشمزه و مجلسی به روش فرانسوی

طرز تهیه شیرینی ساوارین

طرز تهیه شیرینی ساوارین کنجدی عکس قالب فرانسوی بادامی شکلاتی پسته وانیلی xvc jidi advdkd sh hvdk

شیرینی ساوارین یکی از انواع شیرینی ها ساده و بسیار خوشمزه فرانسوی است که معمولا برای عید نوروز تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ساوارین
آرد قنادی۱۵۰ گرم
کره۱۲۵ گرم
پودر قند۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
رنده پوست پرتقال۱ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۳۰ گرم
شیر خشک قنادی۳۰ گرم
کنجدبه مقدار کافی
مارمالاد با طعم دلخواهبه مقدار کافی

دستور پخت شیرینی ساوارین

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ساوارین مجلسی ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط یکسان شود، سپس به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن به اندازه ای می زنیم که کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله دوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه رنده پوست پرتقال به کاسه اضافه می کنیم و در حد ۳۰ ثانیه مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس نشاسته درت را به همراه شیر خشک و آرد الک شده در سه مرحله اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را با هم مخلوط می کنیم تا خمیری یکدست شکل بگیرد. حالا داخل سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم و فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان اماده شدن شیرینی ها معطل نشویم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قالب قلبی سیلیکونی را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس کنجد را داخل یک بشقاب یا کاسه می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. در ادامه به اندازه یک فندق بزرگ از خمیر بر می داریم و در کنجد می غلطانیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه خمیر را داخل کنجد غلطاندیم، انرا درون قالب سیلیکونی قرار می دهیم و با پشت قاشق مرباخوری انرا کاملا فشرده می کنیم تا منسجم شود و شکل قالب را بگیرید، سپس خمیر قالب زده شده را از قالب خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله شیرینی ها را داخل سینی فر می چینیم. اگر قالب نداشتیم می توانیم شیرینی ها را به صورت گرد با دست شکل دهیم و وسط آنها را با یک شی گرد مثل نی نوشابه سوراخ ایجاد کنیم، سپس در سینی فر بچینیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، سینی فر را در طبقه وسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون قر بماند تا شیرینی ها بپزند. چون دمای فرهای مختلف یکسان نیست کاملا مراقب شیرینی ها باشد تا نسوزند.

مرحله هشتم

پس از اینکه کف شیرینی ها طلایی شد، انها را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شوند. توجه داشته باشید که اگر زمانی که شیرینی ها به طور کامل خنک نشده اند و داغ هستند بخواهیم انها را جمع کنیم ممکن است پودر شوند.

مرحله نهم

پس از اینکه شیرینی ها خنک شدند، وسط آنها را می توانیم با مارمالاد پر کنیم. به دلیل اینکه از قالب قلب استفاده کرده ایم مارمالاد قرمز باعث زیباتر شدن شیرینی ها می شود. در پایان شیرینی ها را در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/fatima_moeni

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.