طرز تهیه ماهی کبابی خوشمزه و مخصوص بندری به روش رستورانی

طرز تهیه ماهی کبابی

طرز تهیه ماهی کبابی شکم پر روی گاز با فویل روی گاز با رب انار بدون فر سس مخصوص در فر رژیمی xvc jidi lhid  fhfd

ماهی کبابی یکی از انواع کباب های خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی بدون استخوان۴ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد متوسط
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت ماهی کبابی

مرحله اول

برای تهیه ماهی کبابی رستورانی ابتدا قطعات ماهی را پس از اینکه استخوان ها و قسمت های اضافی شان را جدا کردیم روی سطح کار داخل یک سینی قرار می دهیم، سپس روغن زیتون را روی گوشت ماهی ماساژ می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه دو طرف ماهی را به خوبی با روغن زیتون کاور کردیم، پیاز را رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب پیاز را می گیریم و به همراه آب لیمو ترش روی گوشت ماهی ها با دست ماساژ می دهیم تا طعم دار شوند.

مرحله سوم

در اخر مقداری نمک و فلفل سیاه روی گوشت ماهی ها می پاشیم، سپس ماهی ها را به آرامی داخل یک ظرف درب دار قرار می دهیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با گوشت ماهی تلفیق شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه ماهی ها به خوبی طعم دار شدند، منقل زغال را به صورت یکدست روشن می کنیم، سپس ماهی را داخل توری دو طرف قرار می دهیم و با فاصله از زغال ها به آرامی کباب می کنیم. گوشت ماهی لطیف است و به سرعت می سوزد.

مرحله پنجم

به همین دلیل نیاز نیست که زغال ها را باد بزنیم. پس از اینکه گوشت ماهی ها به خوبی کباب شد، مخلوط کره ذوب شده و زعفران را با قلمو روی ماهی کباب ها می کشیم تا لذیذتر شوند. در پایان ماهی کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 5 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/gilan_ashpazi

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.