طرز تهیه میگو کبابی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه میگو کبابی

طرز تهیه میگو کبابی در ماهیتابه چگونه میگو کبابی درست کنیم رستورانی در فر ساده چاشنی پفکی xvc jidi ld   fhfd

میگو کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم دریایی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۶۰۰ گرم
سیر۴ حبه
کره۵۰ گرم
جعفری۵۰ گرم
لیمو ترش۲ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری غلیظ
روغن زیتون½ فنجان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت میگو کبابی

مرحله اول

برای تهیه میگو کبابی مجلسی ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و رگ های سیاه پشت کمرشان را خارج می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه روغن زیتون را به کاسه اضافه می کنیم و چند دقیقه میگوها را ماساژ می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه میگوها را به خوبی با روغن زیتون کاور کردیم، آب لیمو ترش ها را می گیریم و به همراه جعفری خرد شده، سیر خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و چند دقیقه مواد را با دست مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با یک سلفون می پوشانیم و به مدت چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا میگوها طعم دار شوند. پس از اینکه میگوها طعم دار شدند، کاسه را از یخچال خارج می کنیم و به سراغ آماده کردن منقل می رویم.

مرحله چهارم

در حین اماده شدن زغال ها، سیخ های چوبی را داخل آب سرد قرار می دهیم تا به خوبی خیس بخورند و زمان کباب کردن میگوها نسوزند. در ادامه میگوها را به سیخ می کشیم و روی منقل می چینیم تا با حرارت ملایم کباب شوند.

مرحله پنجم

حالا کره و زعفران دم کرده را با هم مخلوط می کنیم و در حین کباب شدن میگو از این سس روی میگوها می مالیم. پس از اینکه کباب کردن میگوها به پایان رسید، آنها را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 25 تیر 1399
  • منبع :
  • img from willcookforsmiles.com
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکو رشته ای سیب زمینی خوشمزه و ساده با پنیر پیتزا

طرز تهیه کوکو رشته ای سیب زمینی خوشمزه و ساده با پنیر پیتزا

طرز تهیه کوکو رشته ای کوکو رشته ای یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و ساده می باشد که با سیب زمینی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ساده در ادامه …

طرز تهیه کلاب کالیفرنیایی خوشمزه و مخصوص به روش فوری

طرز تهیه کلاب کالیفرنیایی خوشمزه و مخصوص به روش فوری

طرز تهیه کلاب کالیفرنیایی این ساندویچ یکی از انواع ساندویچ های سرد محسوب می شود که با بیکن گوشت و بوقلمون و سبزیجات و آووکادو، تهیه می شود. این ساندویچ به صورت …

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا می دانید خورش قیمه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.