طرز تهیه کرم کاسترد خانگی خوشمزه و حرفه ای به روش فرانسوی

طرز تهیه کرم کاسترد

طرز تهیه کرم کاسترد بدون پودر کاسترد برای ۱۰ نفر 4 نفر با ژله با بیسکویت موز میوه ای xvc jidi  vl  hsjvn

کرم کاسترد نوعی کرم لطیف و خوشمزه است که از آن برای تهیه انواع دسر و شیرینی استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت علمی فرهنگی چیشی همراه باشید.

مواد لازم کرم کاسترد
زرده تخم مرغ۳ عدد
شیر۱ و دو سوم پیمانه
شکریک سوم پیمانه
نشاسته ذرتیک سوم پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
کره۲۰ گرم

دستور تهیه کرم کاسترد

مرحله اول

برای تهیه دسر کرم کاستارد ابتدا زرده های تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی یا برقی کمی می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه پودر نشاسته ذرت را اضافه می کنیم.

مزحله دوم

در ادامه مواد را کمی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. حالا ۳ قاشق غذاخوری از شیر را به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس باقیمانده شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شیر جوش بیاید.

مرحله سوم

پس از اینکه شیر به دمای جوش رسید آنرا کم کم به مواد اضافه می کنیم و به صورت متداوم هم می زنیم تا شیر با مواد یکدست شود. در ادامه مواد را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت متداوم هم می زنیم تا ته نگیرد.

مرحله چهارم

هم زدن مواد را تا زمانی که مایعی غلیظ و کرمی رنگ به دست بیاید هم می زنیم، سپس کره را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا کره به خورد مواد برود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و هر چند دقیقه هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که قابلمه را کنار می گذاریم باید هر از گاهی مواد را هم بزنیم تا رویه نبندد. برای خنک شدن کمر باید انرا در دمای محیط قرار دهیم، پس از اینکه هم دمای محیط شد آنرا در قیف می ریزیم و به دلخواه برای کیک ، شیرینی و دسر استفاده می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 19 تیر 1399
  • منبع :
  • img from olgasflavorfactory.com
مطالب مرتبط
طرز تهیه ژله بستنی آسان و مجلسی به صورت رنگین کمانی

طرز تهیه ژله بستنی آسان و مجلسی به صورت رنگین کمانی

طرز تهیه ژله بستنی ژله بستنی یکی از دسرهای بسیار پرطرفدار و محبوب ایرانی است که بیشتر برای مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه دسر موس لبو خوشمزه و خوشرنگ برای شب یلدا

طرز تهیه دسر موس لبو خوشمزه و خوشرنگ برای شب یلدا

طرز تهیه دسر موس لبو دسر موس لبو یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که با چغندر قرمز یا همان لبو تهیه می شود. این دسر خوشمزه و مجلسی را …

طرز تهیه فرنی شعریه خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه فرنی شعریه خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه فرنی شعریه فرنی شعریه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.