طرز تهیه مربای انجیر و گردو خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه مربای انجیر و گردو

طرز تهیه مربای انجیر و گردو , دستور پخت مربای انجیر و گردو

مربای انجیر و گردو یکی از انواع مرباهای ساده و بسیار خوشمزه ایرانی است که عطر و طعمی بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای انجیر و گردو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای انجیر و گردو
انجیر۱ کیلوگرم
شکر۷۰۰ گرم
گردو۱۰۰ گرم
آب۲ لیوان
آب لیمو۲ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای انجیر و گردو

مرحله اول

برای تهیه مربای انجیر و گردوی ساده در ابتدای کار شکر و آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم. در ادامه کمی زمان می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم، سپس انجیر و گردو را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت با حرارت بسیار ملایم بپزند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که زمان پخت انجیرها بستگی به سفتی ها آنها دارد، اگر انجیرها خیلی سفت نباشند ۴۵ دقیقه کافی است، ولی اگر سفت باشند باید حدود یک ساعت یا کمی بیشتر روی حرارت بمانند تا نرم شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه انجیرها نرم شدند، آب لیمو ترش و گلاب را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ۵ دقیقه درون مربا بجوشند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و در محیط آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک دم کنی روی درب قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم مربا به مدت یک شب استراحت کند. اگر پس از گذشت یک شب مربا آب انداخته بود، مجددا آنرا چند دقیقه روی حرارت قرار می دهیم تا آب اضافی اش کشیده شود.

مرحله ششم

در صورتی که پس از گذشت یک شب، مربا منسجم و یکدست بود، آنرا درون یک ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای نگهداری طولانی مدت مربا می توانیم آنرا درون فریزر قرار دهیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 17 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.