طرز تهیه چیز کیک نسکافه ای خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه چیز کیک نسکافه ای

طرز تهیه چیز کیک نسکافه ای چیز کیک نسکافه ای با بیسکویت

چیز کیک نسکافه ای یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با ترکیبات و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک نسکافه ای  در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک نسکافه ای
پودر کافی میکس۱ بسته
آب جوش⅔ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شکر¾ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
روغن مایع⅔ پیمانه
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
مواد لازم لایه پنیری
پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر قند۴ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
نسکافه گلد۱ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۲ قاشق چایخوری
آب دمای محیط½ پیمانه

طرز تهیه چیز کیک نسکافه ای

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک نسکافه ای در ابتدای کار کیک را آماده می کنیم، برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه کافی میکس را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب جوش را به کاسه حاوی کافی میکس اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کافی میکس درون آب جوش کاملا حل شود، سپس اجازه می دهیم کافی میکس در فضای آشپزخانه بماند تا با دمای محیط کاملا هماهنگ شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همرن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. حالا روغن مایع را به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه مخلوط تخم مرغ را در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم، سپس کافی میکس به دمای محیط رسیده را به کاسه اضافه کرده و مجددا به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر ۳ مرتبه الک کرده و طی ۳ مرحله به کاسه اضافه می کنیم، سپس دو مرحله اول را با لیسک و مرحله آخر را با دور کند همزن برقی به مدت ۲۰ ثانیه هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله ششم

در ادامه درون یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه میانی فر می گذاریم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت ۴۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبید کیک پخته است.

مرحله هشتم

حالا قالب را از فر خارج می کنیم، سپس کیک را از قالب جدا کرده و روی توری قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد، کیک را داخل رینگ قرار می دهیم، سپس به فاصله دو سانت از لبه به صورت دایره برش می زنیم.

مرحله نهم

در ادامه وسط کیک را به عمق دو و نیم تا سه سانتی متر خالی کرده و کنار می گذاریم. حالا به سراغ آماده کردن لایه پنیری می رویم، برای این منظور پنیر خامه ای را به همراه خامه صبحانه و عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دهم

حالا پودر قند را درون کاسه حاوی پنیر الک کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه نسکافه گلد را به همراه آب جوش مخلوط کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در ادامه مجددا مواد پنیری را هم می زنیم تا نسکافه درون آن پخش شود. حالا ژلاتین را به همراه آب به دمای محیط رسیده درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله دوازدهم

زمانی که ذرات ژلاتین کامل حل شد، آنرا به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه مایه پنیری را درون کیک ریخته و سطح آنرا با لیسک کاملا صاف کرده و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

حالا اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۶ ساعت درون یخچال بماند تا چیز کیک کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج کرده، سپس رینگ را از اطراف کیک جدا می کنیم و چیز کیک را درون ظرف مناسب می گذاریم.

مرحله چهاردهم

در ادامه روی چیز کیک را به دلخواه با شکلات آب شده و خامه قنادی فرم گرفته شده تزیین می کنیم. در نهایت چیز کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش زده، سپس به همراه چای تازه دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 6 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.