طرز تهیه چیز کیک شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی فارسی ساده بدون ژلاتین خوشمزه ترین چیز کیک شکلاتی با فر برای 10 نفر خیس کوچک با بیسکویت پتی بور با ژلاتین با ژله

چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده است. یکی از این روش ها، در دستور چیز کیک شکلاتی ارائه شده است. این دستور نیاز به فر و در کل نیازی به پختن ندارد. حتی در دستور این چیز کیک نیز از ژله یا پودر ژلاتین استفاده نشده است. این چیز کیک یکی از انواع کیک های یخچالی است که تنها نیاز به زمان استراحت در یخچال دارد و پایه آن از بیسکوییت آماده است. در این دستور می توان از هر نوع بیسکوییتی استفاده کرد. اما بیسکوییت ساقه طلایی با توجه به بافت و طعمی که دارد در این دستور می تواند چیز کیک مطلوبی بدست دهد. این چیز کیک در قالب های کمربندی تهیه می شود اما می توان در ظروف تک نفره تهیه و در جشن ها یا تولد ها سرو نمود.

مواد لازم چیز کیک شکلاتی
بیسکوییت۱۰۰ گرم
خامه۲۴۰ گرم
کره۴۰ گرم
پنیر خامه ای۴۰۰ گرم
شکلات ۶۴ درصد۳۰۰ گرم
پودر شکر۱۵۰ گرم
دارچیننصف قاشق چای خوری

دستور تهیه چیز کیک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار بیسکوییت ها را خرد می کنیم. می توان بیسکوییت ها را درون هاون دستی یا آسیاب برقی خرد کرد. یکی از روش های دیگر استفاده از رنده است. می توان بیسکوییت ها را با استفاده از رنده پودر کرد.

مرحله دوم

در این مرحله کره را درون یک کاسه قرار می دهیم و روی حرارت بخار کتری می گذاریم تا کره ذوب شود. سپس روی بیسکوییت ها می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا با هم به خوبی ترکیب شوند. قالب کمربندی سایز ۱۶ تا ۱۸ سانتی متر را بر می داریم.

مرحله سوم

در ادامه کف آن را به صورت کامل کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس بیسکوییت ها را که با کره مخلوط کرده ایم، کف قالب می ریزیم و با ته لیوان یا هر وسیله دیگری، آن را فشار می دهیم تا یک لایه منسجم کف قالب بوجود آید.

مرحله چهارم

قالب را درون یخچال می گذاریم و به مدت نیم ساعت تا یک ساعت زمان می دهیم تا کره خودش را بگیرد و بیسکوییت منسجم شود. در این مرحله باید مایه خامه را تهیه کنیم. برای این کار خامه را که خیلی خوب در یخچال سرد شده است، درون کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد سپس در یخچال می گذاریم. پنیر خامه ای که در دمای محیط گرم شده است درون یک کاسه دیگر می ریزیم. سپس پودر شکر را به آن اضافه می کنیم. و با همزن می زنیم تا به خوبی مخلوط شود.

مرحله ششم

شکلات ها را در یک ظرف مناسب به روش بن ماری روی بخار کتری ذوب می کنیم. سپس می گذاریم یکی دو دقیقه خنک شود. سپس به پنیر خامه ای اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. خامه فرم گرفته و دارچین را اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم

قالب کمر بندی را از یخچال بیرون آورده و مواد پنیری را به آن اضافه می کنیم. سپس با قاشق یا لیسک آن را روی سطح بیسکوییت صاف می کنیم. سپس مجددا درون یخچال می گذاریم. تقریبا ۶ ساعت زمان لازم دارد تا در یخچال بماند.

مرحله هشتم

می توان این زمان استراحت را شب تا صبح به چیز کیک داد. سپس به آرامی از کناره های قالب کمربندی آن را آزاد کرده و از قالب خارج می کنیم. سپس با استفاده از انواع میوه ها از جمله توت فرنگی و شکلات ذوب شده آن را تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 5 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.