طرز تهیه چیز کیک انگور خوشمزه و مخصوص به روش یخچالی

طرز تهیه چیز کیک انگور

چیز کیک انگور , طرز تهیه چیز کیک انگور , دستور چیز کیک انگور یخچالی

چیز کیک انگور یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که می توانید آنرا به عنوان دسر هم سرو کنید. این دسر خوشمزه به صورت یخچالی تهیه می شود و نیازی به فر برای آماده شدن ندارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک انگور در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک انگور
بیسکویت ساقه طلایی۱ بسته
کره پاستوریزه۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۱ بسته
انگور عسکری۲ خوشه
پنیر خامه ای½ بسته
پنیر ماسکارپونه½ بسته
ژله آلوورا۱ بسته
ژله سبز رنگ هر طعمی۱ بسته

طرز تهیه چیز کیک انگور

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص با انگور ابتدا بیسکویت ساقه طلایی ( درست کردن بیسکویت ساقه طلایی در منزل ) را داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و چند پالس می زنیم تا کاملا به پودر تبدیل شود.

مرحله دوم

در صورتی که مخلوط کن در دسترس نداشتیم، با کف یک لیوان سنگین یا هر شیء دیگری می توانیم بیسکویت را پودر کنیم. در ادامه یک قالب کمربندی مناسب انتخاب می کنیم و درون آنرا با ورق روغنی به طور کامل پوشش می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله بیسکویت پودر شده را با کره هم دمای محیط ترکیب می کنیم تا حالت شنی پیدا کند، سپس آنرا در کف قالب کمربندی می ریزیم و با پشت قاشق یا کف لیوان به خوبی فشرده و صاف می کنیم، سپس به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در همین حین هر کدام از پودر ژله ها را با نصف لیوان آب جوش داخل دو کاسه می ریزیم و سپس کاسه ها را به روش بن ماری ( آشنایی با روش بن ماری ) روی حرارت بخار سماور یا کتری قرار می دهیم و هم می زنیم تا پودر ژله به طور کامل درون آب جوش حل شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه پودر ژله ها به طور کامل حل شدند، آنها را کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتند و به خوبی خنک شوند. در ادامه پنیرها را به همراه خامه درون یک ظرف مناسب می ریزیم و با همزن به خوبی ترکیب می کنیم تا شل و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا ژله آلوورا را به ترکیب خامه و پنیر اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا با هم یکدست شوند. پس از گذشت یک ساعت قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس ترکیب ژله، پنیر خامه ای و خامه را درون قالب روی بیسکویت می ریزیم.

مرحله هفتم

روی مواد را به خوبی صاف می کنیم و مجددا قالب را در یخچال قرار می دهیم تا ژله به خوبی سفت شود و اصطلاحا ببندد. پس از اینکه ژله نیم بند شد، قالب را از یخچال خارج می کنیم و انگورها را به ترتیب روی آن می چینیم.

مرحله هشتم

پس از چیدن انگورها، ژله سبز رنگ را روی انگورها می ریزیم و مجددا قالب را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ژله به طور کامل ببندد. در پایان قالب را به آرامی باز می کنیم و چیز کیک را به سلیقه خود برش زده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 16 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.