طرز تهیه چیز کیک هویج خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه چیز کیک هویج

چیز کیک هویج , طرز تهیه چیز کیک هویج , دستور پخت چیز کیک هویج و گردو

چیز کیک چند سالی است وارد صنعت شیرینی سازی کشور ما شده است. تهیه چیز کیک می ‌تواند بسیار برای ما لذت بخش باشد. از آنجا که مردم ما علاقه فراوانی به خوردن کیک دارند چیز کیک ها خیلی زود توانستند پای ثابت کافی شاپ ها و جمع های دوستانه ما شوند. چیزکیک، دسر لذیذ و محبوبی است که انواع گوناگونی دارد. می ‌توان به عنوان وعده عصرانه یا صبحانه چیز کیک لذیذ و فوق العاده هویج را درست کرد و از مزه بسیار مفید و طبیعی آن لذت برد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک هویج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک هویج
بیسکویت پتی بور۲۰۰ گرم معادل ۱ بسته
کره۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم معادل ۱ لیوان
شکرنصف لیوان
شیر۱ لیوان
خامه قنادی۳۰۰ گرم معادل ۲ لیوان
پودر ژلاتین۳ قاشق غذا خوری
آب سردنصف لیوان
وانیلنصف قاشق چای خوری
هویج آب پز شده و پوره شده۳ عدد

طرز تهیه چیز کیک هویج

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه و مخصوص با طعم هویج در ابتدای کار، بیسکویت را داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و چند پالس می زنیم تا به خوبی پودر شود. در ادامه کره آب شده را با پودر بیسکویت به خوبی مخلوط می‌ کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله ته قالب کمربندی را با کاغذ روغنی به صورت کامل پوشش می دهیم و مخلوط بیسکویت و کره را ته قالب می‌ ریزیم و‌ با پشت قاشق خوب فشرده می‌ کنیم. سپس درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم

در این مرحله داخل یک ظرف مناسب خامه قنادی را با این روش فرم می ‌دهیم تا حجم آن زیاد شود، سپس به آن پنیر و وانیل را اضافه می ‌کنیم و با همزن خوب می ‌زنیم تا مواد به خوبی با هم ترکیب شده و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا شیر و شکر را روی حرارت می ‌گذاریم تا شکر حل شود و وقتی خنک شد به مخلوط خامه و پنیر اضافه می‌ کنیم و با همزن می ‌زنیم. پودر ژلاتین را همراه آب سرد مخلوط کرده و روی بخار کتری یا سماور قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس به روش بن ماری آن را درون آب حل می کنیم. سپس به مواد اضافه کرده و‌ خوب مخلوط می ‌کنیم. مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌ کنیم. یک قسمت که سفید رنگ است را روی لایه بیسکویتی می‌ ریزیم و داخل یخچال به مدت نیم ساعت قرار می‌ دهیم.

مرحله ششم

در مرحله پایانی به قسمت بعدی پوره هویج را اضافه می‌ کنیم و روی لایه قبلی که بسته شد، می ‌ریزیم و داخل یخچال می ‌گذاریم تا کامل خودش را بگیرد. سپس به آرامی از قالب خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 29 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.