طرز تهیه شیرینی دو رنگ کنجدی خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی دو رنگ کنجدی

طرز تهیه شیرینی دو رنگ کنجدی , دستور پخت شیرینی دو رنگ کنجدی

شیرینی دو رنگ کنجدی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و جذاب ایرانی است که بافت آن به بافت کوکی شباهت دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دو رنگ کنجدی در ادامه با سایت آموزش چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی دو رنگ کنجدی
تخم مرغ۲٫۵ عدد
آرد سفید۳۴۵ گرم + ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳۰ گرم
شکر دانه ریز۱۶۰ گرم
روغن مایع۹۲ گرم
بکینگ پودر۵ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی دو رنگ کنجدی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی دو رنگ کنجدی خوشمزه در ابتدای کار یک عدد تخم مرغ را با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه نصف تخم مرغ هم زده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه وانیل را به همراه شکر و روغن مایع به کاسه اضافه کرده و با قاشق هم می زنیم تا ذرات شکر تقریبا حل شود. حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را با لیسک یا قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و چسبناک درون کاسه جمع شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار داده، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله چهارم

در ادامه خمیر را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و پودر کاکائو را درون الک ریخته، سپس به تدریج و کنترل شده روی یکی از قسمت های خمیر الک کرده و مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و یکدست حاصل شود.

مرحله پنجم

حالا ۳ قاشق غذاخوری آرد سفید باقی مانده را همانند پودر کاکائو کنترل شده به خمیر ساده اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم، زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله هر خمیر را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و یک قسمت خمیر ساده را بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم. حالا خمیر را به شکل مستطیل و به عرض ۱۰ سانتی متر، سپس به قطر ۳ میلی متر باز می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه یک قسمت خمیر شکلاتی را به صورت لوله ای به اندازه طول خمیر ساده رول کرده، سپس روی خمیر ساده قرار می دهیم. حالا خمیر را به کمک کیسه فریزر رول کرده تا خمیر ساده، خمیر شکلاتی را پوشش بدهد.

مرحله هشتم

در ادامه روی خمیر را مجددا با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس خمیر را به وسیله وردنه کمی پهن می کنیم. حالا کیسه فریزر را از روی خمیر بر می داریم و مقدار زیادی کنجد به صورت یکدست روی خمیر می پاشیم.

مرحله نهم

حالا مجددا چندین بار وردنه روی خمیر می کشیم تا کنجدها به خمیر بچسبند. در ادامه این مراحل را به ترتیب با باقی مانده خمیرها به صورت برعکس انجام می دهیم، به صورتی که خمیر شکلاتی خمیر سفید را بپوشاند.

مرحله دهم

در این مرحله خمیر را با کاتر دالبری یا قالب مناسب به صورت مثلثی برش می زنیم. در ادامه سینی فر را با ورق فویل می پوشانیم، سپس روی آنرا با مقداری روغن مایع چرب کرده و شیرینی ها را درون آن می چینیم.

مرحله یازدهم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند.

مرحله دوازدهم

زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند، آنها را از ورق فویل جدا کرده، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت برای شکیل تر شدن شیرینی ها به دلخواه مقداری پودر پسته روی آنها ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 18 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.