طرز تهیه شیرینی سلطان خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی سلطان

طرز تهیه شیرینی سلطان , دستور پخت شیرینی سلطان

شیرینی سلطان از شیرینی های محبوب در کشور ترکیه است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی سلطان در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی سلطان
کره نرم۲۰۰ گرم
روغن مایع½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ لیوان
پودر نارگیل۱ قاشق چایخوری
بلغور۱ فنجان
وانیل۱ بسته
بکینگ پودر۱ بسته
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
آرد۳ و نیم تا ۴ لیوان
آب۱ لیوان
کنجدبه مقدار کافی
مواد لازم برای شربت
آب۳ و نیم لیوان
شکر۳ لیوان
لیمو ترش تازه½ لیمو ترش

طرز تهیه شیرینی سلطان

مرحله اول

برای تهیه شیرینی سلطان خوشمزه ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شربت جوش بیاید.

مرحله دوم

زمانی که شربت جوش آمد، پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس لیمو ترش را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود. در ادامه آرد و پودر کاکائو را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر، وانیل، پودر نارگیل و بلغور درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع را به همراه کره نرم، آب و بکینگ پودر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط آرد را کنترل شده به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه گردو مقداری از خمیر شیرینی بر می داریم و در دست گرد می کنیم و درون کنجد می غلطانیم تا کنجد سطح شیرینی ها را پوشش بدهد.

مرحله هفتم

در این مرحله شیرینی ها را درون سینی قرار می دهیم و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند، سپس از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت شربت را روی شیرینی های داغ می ریزیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱ ساعت درون یخچال بمانند تا شربت به خورد آن ها برود. در آخر شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 2 اردیبهشت 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان پاپیون خوشمزه و ساده مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان پاپیون خوشمزه و ساده مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان پاپیون نان پاپیونی یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه رولت شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه رولت شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه رولت شکلاتی رولت شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه همان شیرینی رولت خامه ای است، …

طرز تهیه شیرینی لگیمات خوشمزه و مخصوص به روش بوشهری

طرز تهیه شیرینی لگیمات خوشمزه و مخصوص به روش بوشهری

طرز تهیه شیرینی لگیمات لگیمات یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که شباهت های زیای به شیرینی بامیه دارد، اصالت این شیرینی خوشمزه متعلق به استان بوشهر می …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.