طرز تهیه شیرینی حاج کریمی خوشمزه و ساده به روش قزوینی

طرز تهیه شیرینی حاج کریمی

طرز تهیه شیرینی حاج کریمی , دستور پخت شیرینی حاج کریمی

شیرینی حاج کریمی یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه شهر قزوین است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی حاج کریمی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی حاج کریمی
آرد برنج۲۵۰ گرم
آرد قنادی۲۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
روغن جامد۲۰۰ گرم
پودر قند۱۷۵ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
ماست۳۰ میلی لیتر
مواد میانی شیرینی
پودر پسته۱۷۵ گرم
پودر قند۲۵ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی حاج کریمی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی حاج کریمی مخصوص در ابتدای کار روغن جامد را به همراه پودر قند و پودر هل ردون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس تخم مرغ ها را یک به یک اضافه می کنیم.

مرحله دوم

هر تخم مرغ را کمی مخلوط می کنیم تا با مواد یکدست شود، سپس تخم مرغ بعدی را اضافه می کنیم. در ادامه ماست را اضافه کرده و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود، مخلوط می کنیم، سپس آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ترکیب آرد و بکینگ پودر را روی مواد داخل کاسه الک کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه جمع شود. در ادامه روی خمیر را می پوشانیم و اجازه می دهیم ۳ ساعت استراحت کند.

مرحله چهارم

در این فاصله مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور پودر پسته را به همره گلاب، روغن، پودر قند و پودر هل درون یک کاسه با هم ترکیب می کنیم تا حالت خمیری پیدا کنند، سپس به اندازه یک فندق از مواد بر می داریم و گرد می کنیم.

مرحله پنجم

تمام مواد را به همین صورت شکل داده و کنار می گذاریم. در ادامه فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم.

مرحله ششم

خمیر را به قطر نیم سانتی متر روی سطح کار باز می کنیم، سپس چند عدد از گلوله های فندقی روی آن قرار می دهیم، سپس به اندازه نصف گردو از خمیر بر می داریم و پس از باز کردن روی مواد میانی قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی خمیر را با مهر دلخواه مهر می کنیم، سپس درون سینی فر می چینیم، به همین ترتیب تمام مایه شیرینی را آماده کرده و درون سینی فر می چینیم. در آخر سینی را درون فر قرار داده تا شیرینی ها به مدت ۲۰تا ۲۵ دقیقه بپزند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 21 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان سنگک خوشمزه و ساده به روش نانوایی

طرز تهیه نان سنگک خوشمزه و ساده به روش نانوایی

طرز تهیه نان سنگک نان سنگک یکی از نان های سنتی ایرانی است که از محبوب ترین نان ها در میان ایرانیان محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه کیک لامینگتون خوشمزه و مخصوص استرالیایی

طرز تهیه کیک لامینگتون خوشمزه و مخصوص استرالیایی

طرز تهیه کیک لامینگتون این کیک یک کیک خوشمزه است که با مواد ساده تهیه می شود. بین کیک را با مارمالاد فیلینگ می کنند و دور آن را با سس شکلاتی …

طرز تهیه بیسکویت استار باکس ساده و آسان با طعم فوق العاده

طرز تهیه بیسکویت استار باکس ساده و آسان با طعم فوق العاده

طرز تهیه بیسکویت استار باکس بیسکویت را از ترکیبات خاصی از آرد، روغن قنادی، و شیر و آب درست می ‌کنند. این خمیر ساده را رول می‌کنند (می‌پیچند) و به قطعات کوچکی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.