طرز تهیه حلوای هل و زنجبیل خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه حلوای هل و زنجبیل

طرز تهیه حلوای هل و زنجبیل , دستور پخت حلوای هل و زنجبیل

حلوای هل و زنجبیل از حلواهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای هل و زنجبیل در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای هل و زنجبیل
آرد سفید۲ لیوان
آرد نخودچی۱ لیوان
کره۱۰۰ گرم
روغن جامد¼ پیمانه
پودر قند۱ و ¼ پیمانه
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۲ قاشق غذاخوری
جوزهندی½ قاشق چایخوری
مغز گردوبه مقدار دلخواه

طرز تهیه حلوای هل و زنجبیل

مرحله اول

برای تهیه حلوای هل و زنجبیل ساده در ابتدای کار آرد را درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آرد را تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان، آرد نخودچی را به نتابه اضافه می کنیم و ۵ دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه می دهیم. در ادامه کره را به همراه روغن جامد به تابه اضافه می کنیم و حدود ۱۰ دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه ترکیب آردها و ترکیب روغن و کره با هم یکدست شدند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد از داغی بیفتند. در ادامه پودر قند را روی مواد الک کرده و با دست ترکیب می کنیم تا به خورد مواد برود.

مرحله چهارم

در این مرحله مغز گردو را خرد می کنیم و به همراه پودر زنجبیل، پودر هل و پودر جوزهندی به مایه حلوا اضافه کرده و مجددا مواد را با دست ترکیب کرده و ورز می دهیم تا بافت مایه حلوا کاملا یکدست و منسجم شود.

مرحله پنجم

حالا یک ظرف مناسب مربع یا مستطیل شکل را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس حلوا را درون قالب می ریزیم و با کمک دست حلوا را کاملا فشرده می کنیم تا تمام قسمت های ظرف را به صورت یکدست پر کند.

مرحله ششم

پس از اینکه حلوا فشرده شد، آنرا با کارد برش می زنیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم. در نهایت پس از گذشت ۲ ساعت حلوا را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 6 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.