طرز تهیه حلوای زنجبیلی کفگیری خوشمزه به روش ارومیه ای

طرز تهیه حلوای زنجبیلی

طرز تهیه حلوای زنجبیلی دو رنگ ارومیه کفگیری با شکر مرحله به مرحله آموزش تصویری رعنا بانو با ارد گندم برای 30 نفر با آرد برنج

حلوای زنجبیلی یکی از انواع دسرهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که می توانید به عنوان شیرینی هم از آن استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پودر زنجبیل۲ قاشق سوپ خوری
آرد گندم۲ پیمانه
پودر قند۲ پیمانه
آرد برنج۱ پیمانه
روغن جامد یا کره۲۰۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر پسته۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه حلوای زنجبیلی

مرحله اول

ابتدا باید آرد را به طور کامل صاف و یکدست کنیم، برای این منظور با یک الک ریز، آرد برنج و گندم را دو مرتبه الک می کنیم تا ناخالصی های آن جدا شود. حالا یک قابلمه مناسب انتخاب میکنیم و آرد الک شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را خوب تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ آن کرمی شود، سپس آنرا کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره یا روغن جامد را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

برای بهتر شدن حلوا توصیه می شود از ۱۰۰ گرم روغن جامد و ۱۰۰ گرم کره استفاده شود. پس از اینکه کره یا روغن ذوب شد، آرد تفت داده شده را به تابه می افزاییم و چند دقیقه تفت می دهیم تا مخلوط آرد و روغن تغییر رنگ دهد و طلایی شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه رنگ مخلوط روغن و آرد طلایی شد، پودر قند را اضافه می کنیم و به صورت مداوم مواد را تفت می دهیم، پس از دو دقیقه تفت دادن هل را به همراه پودر زنجبیل اضافه می کنیم و پس از چند دقیقه تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم ( قالب مستطیل یا مربع ) و یک کاغذ روغنی کف ان پهن می کنیم تا زمان جدا کردن حلوا با مشکل روبرو نشویم. در ادامه حلوا را داخل قالب می ریزیم و خوب فشرده می کنیم تا تمام قسمت های قالب را پر کند.

مرحله ششم

در آخر روی حلوا را پشت قاشق یا هر وسیله ای دیگر صاف می کنیم و پودر پسته را به صورت یکنواخت روی حلوا می پاشیم. حالا حلوا را کنار می گذاریم تا به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط خنک شود و به طور کلی منسجم شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه حلوا خنک شد می توانیم آنرا به صورت دلخواه برش بزنیم. پس از اینکه حلوا را برش زدیم به آرامی آنرا خارج می کنیم و داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم. نکته مهم در مورد این حلوا این است که خیلی شکننده است و باید مراقب باشید زمان چیدن حلوا از هم نپاشد.

نکات پخت حلوای زنجبیلی

حلوای زنجبیلی زعفرانی

برای تهیه حلوای زنجبیلی زعفرانی برای مواد بالا حدود ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به مواد حلوا اضافه می کنیم. در صورتی که تمایل داشته باشید حلوای زنجبیلی را با رنگ های دیگری تهیه کنید می توانید از رنگ های خوراکی استفاده کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 3 آبان 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه رنگینک قالبی مجلسی و خوشمزه مناسب برای مهمانی

طرز تهیه رنگینک قالبی مجلسی و خوشمزه مناسب برای مهمانی

طرز تهیه رنگینک قالبی رنگینک یکی از دسر های قدیمی ایرانی و مربوط به جنوب کشور است. این دسر تقریبا مشابه حلوا تهیه می شود. اما با خرما مغز دار می شود. …

طرز تهیه تیرامیسو مجلسی و خوشمزه با روش اصلی ایتالیایی

طرز تهیه تیرامیسو مجلسی و خوشمزه با روش اصلی ایتالیایی

طرز تهیه تیرامیسو تیرامیسو یکی از دسرهای بین المللی خوشمزه و معروف کشور ایتالیا می باشد که با خامه و بیسکوییت تهیه می شود. این دسر خوشمزه که به عنوان یک دسر …

طرز تهیه روکر موز خوشمزه و مجلسی به صورت ترکیبی با ژله

طرز تهیه روکر موز خوشمزه و مجلسی به صورت ترکیبی با ژله

طرز تهیه روکر موز روکر موز یکی از دسرهای ایتالیایی خوش مزه و زیبا است که می توان برای مهمانی ها یا جشن ها به عنوان دسر تهیه نمود. این دسر از …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.