طرز تهیه کیک سبزیجات پنیری ساده یک میان وعده خوشمزه

طرز تهیه کیک سبزیجات پنیری

طرز تهیه کیک سبزیجات پنیری , دستور پخت کیک سبزیجات پنیری

کیک سبزیجات پنیری یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده بین المللی است که برای میان وعده یک گزینه مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سبزیجات پنیری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سبزیجات پنیری
تخم مرغ۳ عدد
شیر۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
ماست۱ لیوان
پنیر سفید۱ لیوان
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
بکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری
آرد۳ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک سبزیجات پنیری

مرحله اول

برای تهیه کیک سبزیجات خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شیر، ماست و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی یا برقی مواد را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم. در همین حین مواد را با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم. در ادامه سیب زمینی های خرد شده را با یک دستمال تمیز به طور کامل خشک کرده و به مایه کیک اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای ها و جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و به مایه کیک می افزاییم. در ادامه مایه کیک را با لیسک کمی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و با استفاده از لیسک آنرا به صورت یکدست در کف قالب پخش می کنیم. پس از اینکه فر گرم شد، قالب را درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

برای پخت این کیک حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه زمان نیاز است. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت، آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس در ظرف مورد نظرمان قرار داده و پس از برش زدن سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 10 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.