طرز تهیه کیک پنبه ای خوشمزه و مخصوص با بافت بسیار نرم

طرز تهیه کیک پنبه ای

طرز تهیه کیک پنبه ای بدون فر طرز تهیه کیک پنبه ای شکلاتی فیلم طرز تهیه کیک پنبه ای طرز تهیه کیک نرم و خوشمزه کیک پنبه ای مغزدار طرز تهیه کیک پنبه ای با شیر طرز تهیه کیک پنبه ای با ماست کیک پنبه ای دو رنگ

کیک پنبه ای یکی از انواع کیک های ساده بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پنبه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک پنبه ای
تخم مرغ۵ عدد
روغن مایع۱ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
شیر ولرم۱ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
زست پوست پرتقال یا لیمو ترش۱ عدد
شکر۱ و نیم لیوان
آرد۲ و نیم لیوان

طرز تهیه کیک پنبه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک پنبه ای خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس  ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله همراه با شیر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را با لیسک مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه پرتقال یا لیمو ترش را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به مایه کیک اضافه می کنیم، سپس مجددا مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم.

مرحله ششم

حالا قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کیک بپزد. توجه داشته باشید ۳۰ دقیقه اول پخت کیک، به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید به دلیل آن که پف کیک می خوابد.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله نهم

در این نهایت کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 17 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.