طرز تهیه رولت خاگینه هویج مجلسی با طعم بسیار خوشمزه

طرز تهیه رولت خاگینه هویج

طرز تهیه رولت خاگینه هویج , دستور پخت رولت خاگینه هویج

رولت خاگینه هویج یکی از انواع شیرینی های قدیمی و سنتی ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت خاگینه هویج در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم رولت خاگینه هویج
هویج۳ عدد متوسط
تخم مرغ۳ عدد
پودر قند۱۵۰ گرم
گردو۱ پیمانه
سفیده تخم مرغ۱ عدد
دارچین و هل به مقدار دلخواه
زنجبیل و گل محمدیبه مقدار کافی
مواد لازم برای شربت
شکر۲٫۵ لیوان
آب۱٫۵ لیوان
آب هویج۱ لیوان

طرز تهیه رولت خاگینه هویج

مرحله اول

برای تهیه رولت خاگینه هویج خوشمزه در ابتدای کار هویج ها را به همراه مقداری آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم هویج ها به طور کامل بپزند، سپس آنها را رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن مخلوط می کنیم تا سفیده و کشدار شود، سپس هویج رنده شده را به کاسه اضافه کرده و مواد را با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس یک قالب مستطیلی با اندازه ۲۰ در ۳۰ را با روغن چرب کرده و مواد را درون قالب می ریزیم، سپس با لیسک به صورت یکدست پخش می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قالب را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه فر قرار می دهیم تا ترکیب هویج و تخم مرغ بپزد. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و ترکیب هویج و تخم مرغ پخته شده را روی سینی فر بر می گردانیم، سپس مقداری سفیده تخم مرغ روی آن می مالیم.

مرحله پنجم

حالا ترکیب گردوی خرد شده را به همراه مقداری پودر هل، گل محمدی، دارچین و زنجبیل به صورت یکدست روی ترکیب هویج و تخم مرغ پخش می کنیم، سپس آنرا به صورت یکدست رول می کنیم و لبه های آنرا با سفیده تخم مرغ به هم می چسبانیم.

مرحله ششم

در این مرحله رولت را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه دیگر بپزد. در همین حین شربت بار را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب و آب هویج درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا صبر می کنیم تا شربت شروع به جوشیدن کند. پس از ۱۵ دقیقه شربت را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه خاگینه را از فر خارج می کنیم، سپس شربت را که کمی ولرم شده است روی خاگینه می ریزیم و اجازه می دهیم به خورد آن برود.

مرحله هشتم

در ادامه مجددا قالب را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شربت به طور کامل جذب خاگینه شود. در نهایت رولت خاگینه را از فر خارج می کنیم و پس از اینکه کمی خنک شد، برش زده و درون ظرف سرو می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 7 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.