طرز تهیه دسر فروماژ پرتقالی خوشمزه و ساده برای مهمانی

طرز تهیه دسر فروماژ پرتقالی

دسر فروماژ پرتقالی , طرز تهیه دسر فروماژ پرتقالی , دستور پخت دسر فروماژ پرتقالی

دسر فروماژ پرتقالی یکیک از انواع دسرهای خوشمزه فصل های پاییز و زمستان است که برای پذیرایی در مجالس و مهمانی ها بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر فروماژ پرتقالی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر فروماژ پرتقالی
آب پرتقال طبیعی۴ و نیم لیوان
زرده تخم مرغ۴ عدد
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکر۱ پیمانه
زست پرتقال۱ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر ژلاتین۴ قاشق غذاخوری
آب½ فنجان

طرز تهیه دسر فروماژ پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه دسر فروماژ پرتقالی خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه مناسب زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را درون کاسه می ریزیم. در ادامه شکر را به همراه وانیل به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط زرده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا سفید و کش دار شود. در ادامه مخلوط زرده تخم مرغ را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بنماری می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را مرتب هم می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ پخته شود. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه مخلوط زرده تخم مرغ را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون یک کاسه مناسب پودر ژلاتین را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آب را به پودر ژلاتین اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم تا بافت اسفنجی پیدا کند. در ادامه پودر ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم، سپس بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین حل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله ژلاتین را از روی بخار کتری بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. حالا به کمک آبمیوه گیری دستی آب پرتقال های تازه را می گیریم، سپس از صافی رد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا پوست پرتقال را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس زست پرتقال را به آب پرتقال اضافه می کنیم. در ادامه خامه صبحانه را به آب پرتقال اضافه می کنیم و مخلوط  می کنیم تا خامه ترکیب و یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط زده تخم مرغ را به همراه پودر ژلاتین آرام به مخلوط آب پرتقال اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا بافت دسر ترکیب و یکدست شود. توجه داشته باشید اگر بافت دسر یکدست نبود آن را از صافی رد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه دسر را درون قالب می ریزیم، سپس به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا ببندد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۳ تا ۴ ساعت دسر را از یخچال خارج می کنیم، سپس اطراف دسر را با کمک چاقو از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر دسر را به دلخواه تزئین کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 9 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.