طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی با ظاهری شیک و طعم خوشمزه

طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی

ترشی گوجه گیلاسی سبز , طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی کال و قرمز

ترشی گوجه گیلاسی یکی از ترشی های جدید ایرانی است که مانند ترشی کلم قرمز معمولا برای دروچین غذا استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم  ترشی گوجه گیلاسی
گوجه گیلاسی۳۰۰ گرم
سیر۱ بوته
ترخون۲ ساقه
شوید۲ ساقه
فلفل سبز۲ عدد
سرکه سیببه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی

مرحله اول

برای تهیه ترشی گوجه گیلاسی مجلسی ابتدا قسمت گلبرگ بالای گوجه ها را جدا می کنیم، سپس آنها را درون یک لگن می ریزیم و با آب سرد به خوبی می شوییم. در ادامه گوجه ها را پس از شستشو درون آبکش می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم آب اضافی گوجه ها به طور کامل خارج شده و کاملا خشک شوند. در حین خشک شدن گوجه ها، بوته سیر را با چاقو باز کرده و سیرها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه گوجه ها به طور کامل خشک شدند، قسمت بالای گوجه ها را با یک کارد تیز چاک می دهیم و یک خلال سیر درون شکم شان قرار می دهیم. در ادامه یک ظرف مناسب را به خوبی می شوییم و با دستمال به طور کامل خشک می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که رطوبت باعث کپک زدن سریع ترشی می شود و هم ظرف، هم مواد ترشی باید بدون رطوبت باشند. در ادامه نصف ترخون و شوید را در کف ظرف می ریزیم، سپس گوجه ها را روی سبزی ها قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه تمام گوجه ها را درون ظرف قرار دادیم، باقیمانده ترخون و شوید را روی گوجه ها قرار می دهیم. در ادامه به اندازه ای سرکه به ظرف اضافه می کنیم که سطح سرکه یک بند انگشت بالاتر از سطح گوجه ها باشد.

مرحله ششم

در این مرحله درب ظرف را محکم می بندیم، به صورتی که هوا وارد آن نشود. در ادامه ظرف را درون یخچال قرار می دهیم تا ترشی جا بیفتد. پس از گذشت دو تا سه هفته می توانیم درب ظرف را باز کرده و از ترشی استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 10 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.