طرز تهیه ترشی گوجه کال خوشمزه و مجلسی به روش شمالی

طرز تهیه ترشی گوجه کال

طرز تهیه ترشی با گوجه کال لیته نی نی سایت رنده شده ریز نارس نرسیده xvc jidi jvad    i  hg

ترشی گوجه کال یکی از انواع ترشی های خاص ایرانی است که نسبت به ترشی های دیگر کمی ناشناخته تر می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی گوجه کال
گوجه کال۵۰۰ گرم
سرکه سیب یا انگور۲ لیوان
آب۲ لیوان
نمک½ قاشق چایخوری
ترخون و جعفری۱ پیمانه
سیر۸ عدد
فلفل قرمز۴ عدد

دستور تهیه ترشی گوجه فرنگی کال

مرحله اول

برای تهیه ترشی گوجه کال خوشمزه ابتدا گوجه فرنگی های کال را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. به سلیقه خود می توانیم این ترشی را با گوجه کامل یا خرد شده درست کنیم.

مرحله دوم

آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد، سپس قابلمه را کنار می گذاریم تا آب جوشیده خنک شود. در ادامه نمک را به آب اضافه می کنیم و ترکیب می کنیم تا آب طعم شوری بگیرد.

مرحله سوم

در این مرحله یک شیشه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری جعفری و ترخون در کف شیشه قرار می دهیم. در ادامه یک ردیف گوجه کال روی سبزیجات می چینیم و روی گوجه فرنگی ها مقداری سیر و فلفل قرمز قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه شیشه را با همین ترتیب به صورت لایه ای پر می کنیم، سپس دو سوم از حجم شیشه را با سرکه پر می کنیم و یک سوم حجم آنرا با آب نمک پر می کنیم، توجه داشته باشید سطح سرکه و آب نمک باید یک بند انگشت بالاتر از مواد ترشی باشد.

مرحله پنجم

در صورتی که می خواهید ترشی تند و تیز تری داشته باشید می توانید مقداری سرکه را به یک چهارم حجم شیشه افزایش دهید. در ادامه درب شیشه را محکم می بندیم و آنرا دور از نور مستقیم خورشید در دمای محیط قرار می دهیم.

مرحله ششم

می توانیم ترشی را در یخچال هم نگهداری کنیم. پس از گذشت ۱۴ تا ۲۰ روز ترشی ما آماده مصرف می شود. نکته دیگر اینکه در صورتی که می خواهید ترشی را با گوجه کامل درست کنید سعی کنید از گوجه های کوچک استفاده کنید.

نکات تهیه ترشی گوجه کال

سرکه مناسب ترشی

برای تهیه این ترشی خوشمزه و خاص می توانید به سلیقه خود از سرکه های انگور یا سیب استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید سرکه سیب را به صورت کامل اورگانیک و سالم در منزل درست کنید توصیه می کنیم مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 21 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/mahbobeh.naghdbishi

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.