طرز تهیه معجون خوشمزه ۴ مغز و میوه حرفه ای و مقوی

طرز تهیه معجون

طرز تهیه معجون علی بابا هفت مغز برای کودکان مخصوص کافی شاپ شیر موز پسته قرقره چهار مغز شیر نارگیل اردبیلی میوه با ارده با طالبی

معجون یکی از انواع نوشیدنی های غلیظ و بسیار مقوی است که مانند آیس پک با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. این معجون خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم از انواع مغزیجات و دانه های مقوی به همراه عسل، خامه و میوه هایی مثل موز و آناناس درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه معجون در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۲ لیوان
بستنی وانیلی۵۰۰ گرم
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
فندق۲ قاشق غذاخوری
عسل۲ قاشق غذاخوری
خرما۱۲ عدد
کنجد بو داده۲ قاشق غذاخوری
مغز بادام۲ قاشق غذاخوری
یخ۸ تکه کوچک
موز۴ عدد متوسط
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه معجون

مرحله اول

برای تهیه معجون حتما از خرمای پوست کنده استفاده کنید، اگر خرمای شما پوست دارد آنرا چند دقیقه در آب ولرم قرار دهید سپس پوستش را جدا کنید. هسته های خرما را نیز خارج کنید و خرماها را داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم.

مرحله دوم

در مرحله بعدی شیر سرد را به همراه بستنی، مغز گردو، فندق، عسل، کنجد بوداده، فندق، مغز بادام، موزهای خرد شده و خامه صبحانه به خرما اضافه می کنیم. اگر مخلوط کن شما برای همه مواد جا نداشت می توانید نصف مواد را داخل مخلوط کن بریزید.

مرحله سوم

پس از اینکه به خوبی میکس کردید خارج کنید و باقیمانده مواد را در دور بعد میکس کنید. اضافه کردن یخ به معجون اختیاری است البته اگر از شیر سرد و بستنی یخ زده استفاده کنید، معجون شما به حد کافی خنک است و اصلا نیازی به استفاده از یخ ندارید.

مرحله چهارم

حالا ۴ عدد لیوان مخصوص معجون آماده می کنیم و معجون را به مقدار مساوی داخل لیوان ها می ریزیم. برای تزیین معجون به سلیقه خود می توانید از مواد متنوعی مثل مغز پسته، ویفر، خامه فرم داده، تکه های موز یا آناناس و … استفاده کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 25 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.