طرز تهیه شیر پسته خوشمزه و غلیظ به روش حرفه ای کافی شاپی

طرز تهیه شیر پسته

طرز تهیه شیر پسته فرمول گیاهی علی بابا سفت بهار ترافیک بدون شیر بدون ثعلب xvc jidi adv  sji

شیر پسته یکی از نوشیدنی های خوشمزه و مقوی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آنلاین چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
شیر سرد۲ پیمانه
مغز پسته½ پیمانه
گلاب۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ پنس
ثعلب½ قاشق چایخوری
عسل۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه شیر پسته

مرحله اول

برای تهیه شیر پسته مخصوص ابتدا یک چهارم از شیر را به همراه پسته و پودر هل داخل مخلوط کن می ریزیم و چند ثانیه میکس می کنیم تا پسته ها به صورت یکدست پوره شوند و به همراه شیر مایعی غلیظ تشکیل دهند.

مرحله دوم

سه چهارم از شیر را که یک و نیم پیمانه می شود را از یک ساعت قبل درون فریزر قرار می دهیم تا به طور کامل یخ بزند، حالا شیر یخ زده را از فریزر خارج می کنیم و به مخلوط شیر و پسته درون مخلوط کن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا در حدود یکی دو دقیقه مواد را میکس می کنیم تا شیر یخ زده با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه عسل را به همراه گلاب و ثعلب اضافه می کنیم و مواد را چند دقیقه میکس می کنیم تا به طور کامل یکدست شوند.

مرحله چهارم

در صورتی که دوست دارید شیر پسته طعم شیرینی تری داشته باشد می توانید مقدار عسل بیشتری به مواد اضافه کنید و نکته دیگر در مورد ثعلب است که اگر ثعلب در دسترس ندارید می توانید آنرا از مواد لازم حذف کنید.

مرحله پنجم

البته توجه داشته باشید که حذف ثعلب باعث می شود شیر پسته شما دیگر مانند شیر پسته های بیرونی کشدار و غلیظ نشود. در ادامه مواد را داخل دو لیوان بزرگ می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم تا زمان سرو خنک بمانند.

مرحله ششم

برای تزیین روی شیر پسته هم می توانیم مانند بستنی فروشی های از انواع میوه ها و مغز ها استفاده کنیم که کاملا سلیقه ای می باشد. در صورت تمایل می توانید برای تزیین روی شیر پسته از ترکیب موز یا آناناس با خامه فرم گرفته استفاده کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 6 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/nemat_karaj

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.