طرز تهیه نان تست ساده خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه نان تست

طرز تهیه نان تست سوخاری فرانسوی سبوس دار جو در خانه روگن شیرین چند غله در کارخانه طریقه مصرف فواید و مضرات نان قالبی

نان تست یکی از انواع نان های بسیار پر مصرف در سراسر جهان است که در میان ایرانیان هم از محبوبیت خاصی برخوردار است. این نان خوشمزه معمولا برای وعده صبحانه یا استفاده برای تهیه ساندویچ های فوری استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان تست در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان تست
آرد نان فانتزی۳۵۰ گرم
شکر۴۰ گرم
خمیر مایه فوری۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نمک۵ گرم
شیر ولرم۷۵ میلی لیتر
روغن مایع۵۰ گرم
مواد لازم استارتر
آرد نان فانتزی۱۵۰ گرم
خمیر مایه فوری۵ گرم
آب ولرم۱۵۰ میلی لیتر

طرز تهیه نان تست

مرحله اول

ابدا باید استارتر نان تست را اماده کنیم، برای این منظور ۱۵۰ گرم آرد نان فانتزی را به همراه ۱۵۰ میلی لیتر آب ولرم و ۵ گرم پودر خمیر مایه فوری داخل یک ظرف شفاف مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس کنار می گذاریم تا حجمش دو برابر شود.

مرحله دوم

به این دلیل از ظرف شفاف استفاده می کنیم تا بتوانیم ببینیم حجم خمیر استارتر دو برابر شده است. حدودا ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان برای دو برابر شدن خمیر استارتر نیاز است. پس از اینکه خمیر دو برابر شد آنرا به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه استارتر اماده شد آنرا از یخچال خارج می کنیم و داخل یک کاسه جادار می ریزیم. در ادامه آرد نان فانتزی را الک می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. حالا به ترتیب شکر، نمک، خمیر مایه، تخم مرغ، روغن مایع و شیر را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله با یک قاشق مواد را خوب مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، سپس با دست شروع به ورز دادن خمیر می کنیم و حدود ۱۰ دقیقه خمیر را روی سطح کار ورز می دهیم. پس از ورز دادن ۵۰ بار خمیر را بلند می کنیم و به سطح کار می کوبیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که پساز ورز دادن خمیرف باید حالت کشسانی پیدا کند و وقتی خمیر را با دست باز می کنید پاره نشود. یک کاسه گود را با روغن چرب می کنیم سپس خمیر را به شکل یک چونه بزرگ داخل کاسه قرار می دهیم.

مرحله ششم

روی خمیر را با یک دستمال تمیز می پوشانیم و به مدت ۱۵ دقیقه در یک جای گرم استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان خمیر را به سه قسمت تقسیم می کنیم و هر سه قسمت را چونه می گیریم. حالا قالب نان تست را چرب می کنیم.

مرحله هفتم

چونه ها را در کنار هم داخل قالب نان تست قرار می دهیم و روی قالب را با یک پارچه تمیز می پواشنیم تا خمیر در این حالت ۱ ساعت استراحت کند و حجم چونه ها دو برابر شود. حالا خمیر ما کاملا اماده است و باید به مرحله پخت برویم.

مرحله هشتم

فر را با حرارت ۲۱۰ درجه سانتیگراد از ۱۵ دقیقه قبل روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس قالب نان تست را به مدت ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا نان بپزد. پس از ۴۵ دقیقه قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم نان خنک شود.

مرحله نهم

پس از اینکه نان خنک شد آنرا با چاقوی دنده دار برش می زنیم. توجه داشته باشید چون نان بافت بسیار نرمی دارد اگر با کارد صاف بریده شود ممکن است له شود. برای نگهداری نان هم بهتر است آنرا در پلاستیک نگهداری کنید تا خشک نشود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 5 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.